۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۵, شنبه

مرگ پیامبر اسلام _ گرد همایی سقیفه بنی ساعده روایت غدیرخم ( کند وکاوی دراسلام 1 )


پشت به دشمن روبه ایران 
&&&&&&&&&&&&&&&&&

مرگ پیامبر اسلام _ گردهمایی سقیفه بنی ساعده و روایت غدیرخم  

ارشیا ارشادی وکندوکاوی دراسلام وتشیع ( بخش  نخست )
2018/05/07 ( واکنش _ 195)


پیش نوشت 
کند وکاوی در اسلام وتشیع  ( بخش نخست )

نگارنده گرچه دریک خانواده مذهبی بدنیا آمدم ولی هیچگاه پیرو هیچ دین وآئینی نبوده ام
تا سن 45 سالگی لایه نازکی از باورهای  دینی درسطح ذهنیتم  وجود داشت / گرچه هرگز به اسلام وشبعه وآخوند اعتقاد و توجهی نداشته ام / این لایه سطحی اما با چندین وچند سئوال همراه بود که به شعور خود آخوندها را مرجعی برای پاسخ نمی دانستم / ازاواخر سال 56 مشتا قانه نوارهای سحنرانی علی  شریعتی راکه بصورت کتاب چاپ می شدند تهیه وبا ولع خاصی مطالعه نمودم تا شاید بتوانم برای سئوال های خود از زبان یک مسلمان غیر معمم جواب پیدا کنم 

اما هرچه بیشترگشتم  کم تریافتم / فرق شریعتی با آخوندها این بود که  آن شیاد تلاش می کرد باحقه بازی وکلاشی  شیعه آخوند ها را بایک رنگ ولعاب تازه به جوانان حقنه نماید /  وچنین شدکه درسن 45 سالگی کتاب های شریعتی رابطور رایگان به کاسب دوره گرد دادم و بر ساعت ها وقت تلف شده وبرای خواندن این کتاب ها افسوس خوردم 

 کتاب اسلام شناسی علی شریعتی سپید سازی وتوجیه دین ومذهبی بود که رخدادهای 10 ساله گذشته نشان می دهد که اگراسلا می ها درهردوجناح  به قدرت نزدیک گردند خطروحشتناکی  برای صلح وامنیت درجهان محسوب می شوند 

البته طی این سالهای آزاد اندیشی وبرون رفت ازجاذبه ادیان وآئین ها  با مطالعه  وپژوهش گسترده در مورد اینگونه باورها   از آدین میترا تا اسلام وزائده آن بهائیت کلملا متوجه شده همه این باورها دام فریب برای تخریب ذهنیت انسان وبه بیراهه کشاندن مسیر زندگی  آن طراحی  وتبلیغ می گردند 

 وچنین شد که اکنون 30 سال است ازدایره جاذبه اینگونه باورها فاصله گرفته ام 


پیامی برای جوانان ایران زمین 

بعد ازبه قدرت کامل رسیدن آخوندهای شیعه گری درایران / حکومت مذهبی تئوری صدور انقلاب را دردستور فکر وراهکار خود قرارداد / اولین وشاید نزدیک ترین هدف این صدور انقلاب کشور عراق بود چون آقای خمینی که مدت 14 سال درعراق زندگی کرده بود کاملا آگاه شده بود اکثریت مردم عراق شیعه هستند ولذا عراق می تواند اولین گام صدور انقلاب باشد / ضمن اینکه صدام حسین درسال 1357 آقای خمینی را ازعراق اخراج کرده بود و لذا ایشان با صدام یک خرده حساب شخصی هم داشت


درسال 1359 صدام دریک اقدام ابلهانه قرارداد الجزیره بین ایران وعراق را پاره کرد و کمی بعد دریک تصمیم احمقانه به جنوب وغرب کشورها حمله کرد وتعدادی ازشهرهای ایران را اشغال نمود 

ولی آیا حمله عراق به ایران بدون پیش زمینه اجرایی شدن بود ؟
چه دلائلی باعث شد صدام حسین شرایط رابرای تهاجم به ایران آمادر ببیند ؟ دراین مورد بعدا بطور مشروح  خواهم نوشت .

امرورزه تقابل ودرگیری غیرمستقیم بین  حکومت ایران و شیخ نشین ها گسترش یافته است ورقابت این دوبه دشمنی نزدیک می گردد / اگر عربستان را پرچم دار اسلام تسنن و حکومت ایران را تنها رژیم ومبلغ  شیعه در جهان بدانیم حال باید بدنبال این سئوال باشیم علت تظاد و اختلاف بین این دوشاخه اسلام چیست ؟


آبشخور فکری داعش / القائده / فدائیان اسلام / فرقه جوی  یکی است 
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

تفاوت اهل تسنن وتشیع در دین اسلام 

اگر کل مسلمانان جهان را 100 ملیون به شمار آوریم  حدود 5 درصد آنها را شیعیان تشکیل می دهند وبقیه اهل تسنن هستند

سابقه اختلاف بین این دوشاخه اسلام بازمی گردد به قتل خلیفه چهارم اسلام یعنی علی بن ابی طالب توسط یکی ازمسلمانان متعصب به نام عبدالله بن ملجم  مرادی ( ابن ملجم ) / ابن ملجم علت قتل علی را وحدت اسلام ادعا کره است / ولی ریشه این اختلاف ( عدم وحدت ) چه بود ؟


ادیان وآئین ها باورهای عهد باستان هستند وبرای حل مشکلات امروز بشر نه تنها هیچ فایده ای ندارند بلکه عامل وسد پویایی انسان امرور می باشند 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

الف _ گردهمایی سقیفه بنی ساعده 

 بنا برمستندات تاریخ اسلام محمد بن عبدالله درزمان حیات خود وصیت نامه ای ننوشت وهمچنین هیچ کس رانیز به جانشینی خود انتخاب نکرد وبهمین دلیل بود که بنابرنوشته تاریخ طبری >>> محمد هنگامی که از حجته الوداع مراجعت نمود آثار بیماری جانکاهی دراو مشاهده شد بطوریکه راه رفتن برای اومشکل شده بود

وچنین شد که محمد درگذشت / نزدیگان ومشاوران محمد بدلیل عدم مشخص بودن جانشین وی درحالیکه هنوز مراسم تدفین پایان نیافته بود نزدیکان محمد ازجمله عمر وابوبکر وعلی _ اشراف وسران قبائل وشیوخ وروئسای عرب وانصار مهاجران را فراخواندند تا برای محمد جانشینی انتخاب نمایند /  دربین سران دعوت شده اختلاف بسیار بود وهریک ازسران سعی می کردند جانشین محمد درقبیله  آنها ادامه پیداکند / دربین گفتگوها ابوبکر ازنزدیکان ومشاوران نزدیک محمد با اشاره به یک حدیثی ازمحمد گفت : فرمانروای مسلمانان باید ازمیان قریش یاشد / 

یکی ازکاندیداها سعدبن بنی عابده  بود و کاندیدای دیگر ابوبکر پدر همسر وازنزدیکان محمد 

عبد الله بن الرحمن انصاری دراین مورد نوشته است : دراین گردهمایی علی بن ابیطالب برخواست ودردرحق فضائل و سوابق ابوبکر سخن  راند وسپس دست خودرا به سوی ابوبکر دراز کرد وگفت :  با تو بیعت کردم 

ابوسفیان که  با جانشینی ابوبکر بجای محمد مخالف بود علی رابرای این جانشینی  مناسب می دانست وبه اوگفت : ای ابوالحسن دست پیش آز تا باتوبیعت کنم / علی دست ابوسفیان رارد کرد وگفت : ازاین کار جز فتنه منظورنداری 

عمربن خطاب  را اولین کسی می دانند که با ابو بکر بیعت نمود / سرانجام تمامی اعضای گردهمایی با ابوبکر بیعت نمودد وایشان بعنوان  اولین خلیفه اسلام توسط جمع انتخاب گردید /  ابو بکر پس از انتخاب شدن به جمع گفت :  درب خانه وی به مدت یک هفته بازاست واگر هریک از حضار خواست می تواند مراجعه نموده و بیعت با او را لغو نماید 

بعد از فوت ابوبکر عمربن وقاص و بعد از مرگ عمر عثمان بن عفان  بعنوان خلیفه دوم وسوم انتخاب شدند وبعد ازعثمان علی بن ابی طالب بعنوان چهارمین خلیفه اسلام  اداره امور مسلمین عرب رابعهده گرفت 




ب _بررسی روایت غدیرخم شیعیان 

همانگونه که دربالا بنابرمستندات تاریخی اشاره شد بعهد از مرگ محمد پایمبر اعراب سران قبائل  ونزدیکان محمد  درمحل وگردهمایی  بنام سقیفه بنی ساعده ابوبکر را بعنوان اولین خلیفه اسلام برگزیده وباوی بیعت کردند 

 بااین همه مستندات تاریخی شیعیان علی بعد ازقتل علی خلیفه چهارم با استناد به یک  رواین ساختگی وجعلی  ادعا می کنند : هنگامی که محمد مراسم حج الوداع رادرمکه انجام داد جبرئیل به نزد او آمده  واظهار داشته الله به محمد دستور داده علی بن ابیطالب را به جانشینی خود برگزیند ( ؟ ! )

ودرادامه ادعا می کنند محمد درراه بازگشت ازمدینه درمحلی به نام خم  همراهان  خودرا متوقف کرد وسپس دستورداد جهاز شترها را درحضور 70/000 نفر ازجمله عمربن خطاب برروی هم بگذارند وسپس نامبرده به اتفاق علی برروی جهازها رقت ودست علی را بلند کرد وبه جمعیت گفت : هرکس مرا مولای خود می داند بعد ازمن باید علی را مولای خود بداند (1)

واینکه :  بعد ازاین انتخاب عمربن خطاب به سوی علی  رفت وانتخاب اوئرا شادباش گفت (2 ) 

دراسلام ونگاه مبلغان دینی ( آخوند وغیرآخوند ) گرچه نباید بدنبال سئوال بود ولی من این دوسئوال رافقط برای جوانان طرح می کنم ....

1 _  اگر روایت غدیرخم  جعلی نیست چگونه این رخداد تخیلی با گردهمایی سقیفه بنی ساعده درتظاد کامل است ؟
 به کلامی دیگر اگر پیامبر اسلام درمحل غدیرخم علی رابه جانشینی حود انتخاب کرد  

A _    چه نیازی به گردهمایی سقیفه بنی ساعده برای  انتخاب جانشینی برای محمد بو د ؟

B _   چگونه علی ابن ابی طالب که در محل غدیرخم  انتخاب شده بود درگردهمایی سقیفه بنی ساعده به حضار نگفت نیازی به انتخاب جانشین برای محمد  نیست وایشان  مرا بعنوان جانشین خود  انتخاب کرده وعمربن خطاب هم شاهد بوده است ؟

جالب اینجاست علیرغم اینکه شیعیان  گردهمایی سقیفه بنی ساعده و خلفای راشدین را قبول دارند ولیکن همچمان بر روایت غدیرخم هم اصرار  می وززند !

بنابراین نگارنده بعنوان یک پژوهشگر معتقدم  ماجرای گردهمایی سقیفه بنی ساعده یک واقعیت تاریخی است ولذا روایت غدیرخم شیعیان  ساختگی وجعلی است وواقعیت تار یخی ندارد 

علی شریعتی شیاد  با دجالگری خاص خود دوران خلافت ابوبکر / عمر و عثمان را 25 سال سکوت علی نام برده است !

آخوندهای معمم وغیر معمم شیعه با تحریف تاریخ ادعا می کنند حق علی بن ابیطالب ( خلیفه چهارم اسلام ) درگردهمایی سقیفه بنی ساعده  نا دیده گرفته شده است ( ؟ ! )

نتیجه =  دین اسلام وتشیع 

علیرغم زیانبار بودن برای جامعه بشری تا زمانی که در حریم شخصی  باور مندان  تعریف شود قابل نقد واحترام است 




مبارزه با حکومت اسلامی ویا آگاهی رسانی درمورد اسلان وتشیع ؟

حکومت اسلامی  معلول است / معلول اسلام وشیعه گری  و از آنجا که بنا بر اصول علمی مبارزه با معلول  بی نتیجه است لذا باید به سراغ علت ها ( اسلام وتشیع ) رفت واین دین ومذهب را به نقد کشید ودرباره تاریخ آن آگاهی رسانی کرد 

نصرت رحمانی شاعر نامدار ما نوشته است 
شما گنداب ها را بخشکانید حشرات موذی خود بخود ازبین خواهند رفت 

بنابراین همه دوستداران ایران زمین بجای پرداختن به حکومت آخوندها بجاست که آبشخور فکری این جماعت را مورد نقد وبررسی وکندوکاو قرارداده وجوانان ایران را از ریشه معضلات اجتماعی یعنی دخالت معممین  درامور کشور  آگاه نمایند 

پایان بخش نخست 
 دربخش های آینده به تفا وت های اسلام و تشیع وتئوری غیبت وظهور وماجرای امام سوم شیعیان ( کربلا ) خواهم پرداخت 

ارشیا ارشادی 
2018/05/05 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قابل توجه ویاد اوری : هرگونه نظر شامل توهین _ تهمت _ ناسزا و کلمات رکیک وزننده حذف می گردد _ قوانین اخلاقی _ و رعایت اصول ادب دمکراتیک حکم می کند درکمال آرامش وبا استفاده از ادبیاتی متمدنانه درباره متن یاداشت بنویسید _ باسپاس از حسن توجه و همکاری شما _ ارشیا