زبان زیبا وملی پارسی وجه مشترک وستون همبستگی همه مردم ایران است
هرمز نیک آئین
2020/12/28
ایستگاه 567
پیش نوشت
شاید دردوره ماقبل خردمندی بشر مبلغان مذهبی قادر بودند مردم ساده وکم ویا نا آگاه رابا افسانه های مذهبی سرگرم کرده وفریب دهند ولیکن از عصر خردمندی و جهد وجهد بشر برای اندیشه وجستجو وکنکاش متفکرین واندیشمندان که منجر به دستاوردهای فکری وعلمی فراوان گردید کم کم باور این افسانه های غیر مستند وغیر علمی کم کم درباور مردم کمرنگ شده ورنگ باختند .
وچنین شد که واقعی بودن این داستان ها که با بشر اکتسابی بشر درتظاد بودند کم کم به زیر سئوال رفت چراکه با با دانش بشر همخوانی نداشته و ازدایره یاورها تقریبا حذف گردیدند گرچه همچمنان درگوشه وکنار جهان این داستان ها باورمندانی داردد .
دراین نوشتار نگارنده به داستان مذهبی " ابراهیم " وفرزند او ابراهیم خواهم پرداخت .
>>>> آلبوم سانسور شده ابراهیم ( چاوشی _ صفا) <<<<
چند نکته درباره آلبوم ابراهیم
1 _ دست کم دوترانه آلبوم حذف شده است
2 _ برخی از واژه های ترانه ها عوض شده است ( عرفان به جای قران )
3 _ ترانه سرا یعنی جناب ضفا در سرایش ترانه درسرایش دچار تحریف و ومخدوش کردن تاریخ گردیده است
ایشان درترانه ابراهیم نوشته است : به بر به نام خداوندت که لطف خنجر ابراهیم به تیز بودن احکام است
4 _ تئوری" نگاه من به سرانجام است " یک امر بدیهی است و نکته برجسته ای نیست و پس از هر اقدامی نگاه ها به سرانجام آن می باشد
اولا_ دین شخصیت افسانه ای ابراهیم مشخص ومعلوم نیست که دارای احکام باشد که نامبرده بنا برآن احکام تصمیم بگیرد فرزندش ابراهیم را بنا به عهدی که با خدای خود ( ؟ ) بسته قربانی نماید ( ؟ ! )
دوما _ اشتباه ترانه سرا به تحریف تاریخ هم منتهی می گردد وایشان درتحریفی نادرست ابراهیم رابه اسلام می چسباند؟ !
که ایندو ( ابراهیم واسلام ) مربوط به دودوره متفاوت بوده اند و ابراهیم فقط یک حنیف ( یکتا شناس ) بوده است که خدای اوهم نام ونشانی ندارد که دستورات داشته باشد ؟
بنظر نگارنده اگرچه حسین صفا را می توان درشمار ترانه سرایان درجه دوم محسوب نمود ولی ایشان باید بیشتر مطالعه ودر ترانه سرایی دقت نماید تا دچار چنین اشتباهاتی زیانبار تاریخی وتحریف نگردد
الف _ داستان ابراهیم وپسر او اسعاعیل
درباره زندگی شخصی بنام ابراهیم که اورا یکتاپرست وبت شکن هم خوانده اند داستان های زیادی راحی ونوشته اند ولی دراین نوشته نگارنده فقط به بخشی اززندگی ایشان که مربوط به او وپسرش اسماعیل است می پردازم
ابراهیم بنابر سنت و آرزوی دیرینه پسر داشتن هرچه زنهای زیادی اختیار کرده بود زنان او برایش دختر می زائیدند
ابراهیم که دراین راه موفقیتی بدست نیاورده بود روزی به خدای خود قول داد که اگر صاحب پسری گردد اورا برای خشنودی خدای حود وسپاسگزازی قربانی نماید ؟ !
بنابرهمین افسانه ها سرانجام ابراهیم درکهنسالی صاحب پسری گردید و تصمیم گرفت وفای عهد کرده وپسر خودرا قربانی نماید ؟!
ابراهیم دشنه ای تیز به دست گرفت وبا نوجوان خود به کوه رفت تا سر اورا برای خشنودی ووفای به عهد سر ببرد وقربانی کند ؟
برپایه همین داستان ها خدای ابراهیم وقتی دید که او برعهد ووفای خویش همچنان استوار است و واقعا تصمیم دارد سر اسماعیل نوجوان را گوش تاگوش ببرد ؟ ! به اوگفت : توبه عهد خود وفا کردی و لذا دست نگاهدار ؟!
&&&&&&&
فرق بین داعشی ها ( مسلمان های سنی ) و رقیبان شیعه آنها
خدای ابراهیم سپس گوسپندی را به نزد ابراهیم فرستاد ودستور داد بجای اسماعیل سر این گوسپند را با شکنجه بجای فرزند قطع کن
وابراهیم هم سر گوسپند را با شقاوت برید وچنین شد که این داستان بعدها منجربه تئوری ذبح اسلامی دربین تازیان بدوی به عنوان بخشی ازمراسم بت پرستان تازی گردید .
البته ابراهیم هیچگونه ربطی به دین تازی ها ( اسلام ) ندارد وبنا به تعریف اسلام ابراهیم فقط یک حنیف ( یکتا پرست بود )
الف 2 _ باز خوانی وخردآزمایی اقدام ابراهیم
فرض می کنیم شخصی بنام ابراهیم وجود واقعی داشته باشد وایشان بنا برادعا ها جد یهودیت واسلام باشد ولذا چند سئوال را پیش روی داستان ابراهیم وفرزند او اسماعیل قرار می دهم
یکم _ اگر ابراهیم به وجود آفریننده ای بنام خدا اعتقاد راسخ داشت چرا به داشتن دخترانی چند قناعت نمی کرد وبهر شکل ممکن بدنبال بدست آوردن " فرزند پسر بود تا کهنسالی بود " ؟
دوم _ چرا ابراهیم با خدای خود قول وقرار گذاشت تا درچنین صورتی پسر خودرا قربانی خدای خود نماید ؟
سوم _ اسماعیل قبل ازاینکه فرزند پسر ابراهیم باشد یک موجودی بود که خدای ابراهیم آفریده است ویک انسان بود و لذا چرا ابراهیم تصمیم گرفت آفریننده خدای خود را درپای همان خدا قربانی نماید ؟
&&&&&&&
جنایت کاران تروریست اسلامی جهانگیر فروهر وهمسرش را با خشونت دینی دشنه آجین کرده وبه قتل رساندند
&&&&&&&
چهارم _ آیا تصمیم قربانی کردن ابراهیم هیچگونه سنخیتی با عقل وخرد وشعور یک انسان داشت ؟
پنجم _ آیا تصمیم ابراهیم روشی برگرفته اساطیری قربانی کردن در دورانهای گذشته انسانها درپای " خدایان " دوره بت پرستی نبوده است ؟
ششم _ ابراهیم با این اقدام جهالت بار خود چه ادعایی را تصمیم داشت به اثبات برساند ؟ سرسپردگی به خدا ویا خدایان ویا شقاوت و بی احساسی یک پدررا ؟
هفتم _ سروکله یک گوسپند قربانی در آن کوه و درهنگام اقدام کاملا پنهانی ابراهیم چگونه پیداشد ؟
هشتم _ اگر برپایه این افسانه دینی ابراهیم بجای اسماعیل یک موجود جاندار ( گوسپند ) را با آن دشنه تیز شکنجه داده وبا قساوت وت سربریده باشد نشان درنده خویی و وشکنجه گرد وقاتل بودن ابراهیم است وچنین افسانه ای نه تنها نتیجه ای باخود همراه نداشته بلکه سراسر بد آموزی است چراکه بعد ازاین عمل ابراهیم اینگونه شقاوت و شکنجه و"زنده کشی " بصورت یک رسم وقانون دردین اسلام خودرا بصورت تاسف باری نشان داده ومی دهد
&&&&&&&
فرق بین داعشی ها ورقیبان شیعه آنها درکشتن
بنابراین این افسانه قدیمی
تا امروز روز بصورت یک قانون وسنت مضر دینی بجا مانده وتکرار گردیده ومی گردد
آدمخواران داعش ظی 8 سال گذشته به همان روش جد ونیای خود ابراهیم " انسانها " را سرمی برند ؟ !
آیا بین داستان ابراهیم وفرزندش و روز قربان اسلامی ارتباطی وجود دارد ؟
افسانه دینی ابراهیم واسماعیل متعلق به سالیان بسیار دور است و این افسانه سینه به سیدن وبدون مستندات وارد باورهای دینی یعودیان وسپس مسلمانان گردیده است .
ولی روز قربان اسلامی گرچه ممکن است ازهمان داستان برگرفته شده باشد ولیکن بخشی ازیک مراسم بت پرستان مکه دردوران فوق جاهلیت تازی هاست _ این سنت ومراسم تازی ها بی شک از مراسم تاریخی بت پرستان که یک دوره تاریخی است برداشت شده است و طبق قوانین دوران بت پرستی " طواف کعبه " در مکه قرارداشته است وبت پرستان تازی هرساله درشهر مکه که مرکز بت های قبائل بوده است جمع شده وبه دور این مرکز بت ها تواف کرده وجمله " لبیک یا الله و سایر بت هارا برزبان می رانده اند _ این شعار بعدها به شعار " الهم لبیک " تغییر یافت .
بنابراین مراسم قربانی کردن مسلمان ها در پایان مراسم حج هیچ ربطی به افسانه ابراهیم واسماعیل ندارد گرچه مسلمان ها این دورا بهم چسبانده اند تا از یک مراسم دوران بت پرستی یک داستان دینی اختراع نمایند ؟ !
روز قربان اجرای یک مراسم وحشیانه دوران بت پرستی
درتاریخ ایران ودربین مردم ما قبل ازتهاجم تازیان پیروان آئین زرتشت ازهرگونه آسیب رسانی به دیگزان وطبیعت وهستی منع شده بودند و هرگز قربانی کردن بهرشکل ونوع مدرایران معمول نبرو و لذا شکنجه وقتل و سربریدن وحشیانه سایر جانداران با اسلام به ایران آمد _ ائین زرتشت کاشتن درخت را برای هرگونه احساس وامداری توصیه می نمود
متاسفانه این آئین قساوت ودرنده خویی با اسلام وارد ایران گردید .
هم اکنون سالیانه ده هاهزار گوسپند وگاو وشتر درروز قربان وبه بهانه نذر وغیرو با شقاوت و سنگدلی تمام به قتل می رسند
البته کشتن گاو وگوسپند درهمه دنیا رایج است ولیکن بصورتی علمی وبه دور ازقصاوت وسنگدلی
اینگونه جانداران درابتدا بوسیله دامپزشک مورد معاینه قرار می گیرند و درصورت سلامت با اصابت یک گلوله بی حس کننده به آنها بیهوش می شوند وسپس سلاخ ها با کارد های بسیاز تیز گلوی آنها را دربیهوشی می برند _ جاندار کشته شده حدود نیم ساعت آویزان است تا کلیه خود موجود دربدن او تخلیه گردد وسپس به بخش های دیگر جهت پوست کنی وغیرو منتقل می گردند
اگرچه سایر ملیت ها ازجمله ترکیه ای ها
وعربها در کشورهای اروپایی دارای کشتار گاه های جوایی هستند ولیکن این کارگاه هاهم موظف هستند قوانین کشتار سالم شاما معاینه و بیهوشی رعایت نمایند واداره بهداشت و سازمان های مدافع حقوق سایر جانداران براینگونه کارگاه ها نظارت دارند
از آمدن ورفتن ما سودی کو؟
وزتار وجود عمر ما پودی کو ؟
چندین سروپای نازنینان جهان
می سوزد وخاک می شود دودی کو ؟
هرمز نیک آئین _ شاگرد مکتب پژوهش
2020/12/28
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
قابل توجه ویاد اوری : هرگونه نظر شامل توهین _ تهمت _ ناسزا و کلمات رکیک وزننده حذف می گردد _ قوانین اخلاقی _ و رعایت اصول ادب دمکراتیک حکم می کند درکمال آرامش وبا استفاده از ادبیاتی متمدنانه درباره متن یاداشت بنویسید _ باسپاس از حسن توجه و همکاری شما _ ارشیا