با سپاس بیکران ازهمه تلاشگران عرصه درمان ومراقبت های پزشکی دردوران بحران ویروس کرونا _ بچه ها متشکریم
ایران زمین خانه مشترک همه کسانی است که فارغ ازباورهای دینی _ آئینی ومرامی با محوریت ایرانی بودن درآنکشور زندگی می نمایند .
وضعیت اسفبار ایران امروز ما درسایه حکومت ولایت مطلقه فقیه هرمزنیک آئین
2020/12/14
ایستگاه 561
باور داشتن به یک عقیده جرم نیست همه زندانیان ایرانی بهایی را آزاد نمائید
باورمندان بهایی قبل ازعقاید خود ایرانی هستند وبه میهن خود عشق می ورزند
دست ازستم و فشار این میهن دوستان بردارید وحق شهروندی آنها را رعایت کنید
پیش نوشت
هرگز در دوران چند دهه ای زندگی خود پیرو ویا دربند اصول هیچ دین وآئینی نبوده ام _ گرچه دریک خانواده مذهبی _ سنتی متولد وبزرگ شده ام _ فرصتی که برای من درزندگی فراهم شد این بود که دایی من پس ازمرگ پدرم ساکن خانه ماشد ودرکنار ما زندگی می کرد _ دایی من هم پیرو هیچ مذهبی نبود _ نمی دانم چرا ولی مادرم ( یادش گرامی باد ) هیچگاه مرا تشویق به انجام مراسم دینی نمی نمود _ می دانم به دور ازمذهب بودن دایی من دراین سیر آزادی انتخاب نقش وسهم مهم داشته است .
بهرروی این متن رابا مرام دیرینه خود یعنی فرامذهبی بودن می نویسم _ البته این دومین نوشته من درباره حمایت از ایرانیان باورمندان بهایی است چراکه معتقدم ستم وجوری که براین گروه ازهم میهنان ما توسط حکومت اسلامی انجام شده درتاریخ ما نظیر وهمتا نداشته است ..
پدر برزگم درسال آخر زندگی خود یک روز بمن گفت : تصمیم دارم برای خداحافظی به روستای خودبروم تا با آن چنار قدیمی به درود بگویم _ من نوجوان آنروز با پدر بزرگم عازم روستایی درشمال تهران شدیم وچند ساعتی آنجا بودیم _ پدر بزرگ به مسجد رفت ونمازخواند وبیرون آمد بعد چند دقیقه ای کنار درخت چنار ایستاد وباخود سحنانی رازیر لب زمزمه نمود .
هنگام بازگشت پدر بزرگ تنها مدرسه ده را که درزمینی بزرگ بناشده بود بمن نشان داد وگفت :این مدرسه رابهائیان ساخته اند درمیان یک زمین بزرگ که برای توسعه مدرسه درآینده آنرا به آموزش وپرورش بخشیده اند .
واین اولین باری بود که درنوجوانی گوشم با کلمه " بهائی ها وبهائیت " آشناگردید
دومین بار دردهه 50 که دریک اداره استخدام شدم ازطریق همکاران آگاه شدم که یک جوان بهایی در بخش بایگانی کار می کند _ من موفق بدیداراین جوان شدم وبا هم آشناشدیم _ جوانی بود مودب وباوقار _ کوشا و ساکت وبی صدا _و بادیگران بسیار کم گفتگو می کرد _ البته درآن اداره یک مسیحی _ یک زرتشتی ویک یهودی هم با ما همکار بودند _ این افراد همگی بدون مشخصه باورهای خود بادوستی و احترام بادیگران مشغول خدمت بودند _ متاسفانه درسال 1358 شنیدم که آن جوان بهایی را تحت فشار قرارداده اند که یاباید مسلمان شوی ویا اخراج خواهی گشت _ متاسفانه آن همکار مودب ما از جمع ماخارج واداره راترک کرد
از این رخداد تلخ برای بنده مشخص شد که حکومت گران جدید قصد اذیت وآزار باورمندان بهایی را دردستور کار خود قرار داده اند
خدمات اجتماعی _ اقتصادی بهائیان درایران >>>> دراین دنبالک
>>>> خدمات اقتصادی _ اجتماعی باورمندان بهایی درایران <<<<
نگاهی ریشه ای وتاریخی به چگونگی شکل گیری بابی گری وبهائیت درایران
کتاب دوجلدی رگ تاک به تالیف دکتر دلارام مشهوری
اگرچه نگارنده دراین نوشتار قصد پژوهش درباره باور بهائیت رادنبال نمی کنم ولیکن چون ازکتاب پژوهشی جناب افراسیابی نام بردم بجاست تا به کتاب دوجلدی حانم دلارام مشهور تحت نام " رگ تاک " که آنرابه دقت مطاله کردم اشاره نمایم .
خانم مشهوری گرچه تلاش درخور تحسینی در مورد تهیه این کتاب انجام داده اند ولیکن به دودلیل نمی توان ازاین کتاب بعنوان مرجع تحقیقی استفاده نمود
نخست اینکه _ کتاب رگ تاک ازابتدای شروع به زمینه های چگونگی پدایش وادعای علیمحمد شیرازی ( غیبت وظهور شیعه گری ) نمی پردازد وماجرا را از " جنبش باب " آغاز کرده وتلاش می کند این حرکت کوچک رابعنوان یک چنبش علیه آخوند های شیعه وجکومت مطرح نماید که سرکوب شده است ؟ ! که البته واقعیت ندارد
دوم اینکه _ حانم دلارام مشهوری خود یک باورمند بهائی است ولذا نمی تواند بعنوان یک پژوهشگر بی طرف در مورد " بهائیت " بصورت بیطرفانه تحقیق کند .
دلیل این عدم بیطرفی این است که تقریبا جلد اول کتاب اصولا به جنبش باب می پردازد بدون اینکه به عقاید و شخصیت علیمحمد شیرازی ( باب ) بپردازد وتنها با یک اشاره سطحی از کنار این پیش زمینه بابی گری وبهائیت عبور می نماید
درحقیقت خانم مشهوری بدون مقدمه یکباره وارد نیمه ای ازتاریخ می گرد د؟
نگارنده ضمن سپاسگزاری از ایشان ازاینکه وقت خودرا صدف خواندن این کتاب نموده ام پشیمان نیستم
ولی کتاب رگ تاک را یک اثر پژوهشی منبع وبیطرفانه نمی دانم
درزمان روی کار آمدن حکومت صفویه درایران بنا براشارات تاریخ آنها تصمیم گرفتند برای ایجاد یک حکومت متمرکز ازعامل " مذهب " استفاده نمایند وبهمین دلیل یک هیات را به مرکز تجمع شیعیان 12 امامی ( جبل عامل لبنان ) فرستادند تا تعداد آخوند شیعه را برای نشروتبلیغ شیعه گری وارد ایران نمایند
برخی ازاین روضه خوانهای شیغه عبارت بودند ازملا محمد باقر مجلسی _ میر داماد وشیخ لطف الله میثی
این آخوند های وارداتی پس ازورود به ایران بساط تبلیغی شیعه گری 12 امامی را پهن نموده وشروع به تبلیغ نمودند _ صفویان هم بعنوان حامیان این آخوندها وسایل وامکانات مملکتی را دراختیار این گروه قراردادند
ازجمله اقدامات این " فراگرد توام با زور وفشار " برمردم ایران دست بردن دراذان مسلمانان ووارد کردن نام خلیفه چهارم علی بن ابیطالب دراذان بود _ رسمی اعلام نمودن شیعه بعنوان دین حکومت اقدام دیگر ایران ازدیگر اقدامات صفویان بود
ولی تغییر باورهای دینی وجایگزینی شیعه به جای سنی کار ساده ای نبود
صفویان دراین تغییر به جنایات زیادی دست زدند تامردم را محبور به قبول مذهب شیعه نمایند
راه انداختن گروه های سرکوبگر حکومتی چون " تبرائیان " و چگین ها " ازجمله ابزارهای این سرکوبگری بودند
تاریخ درمورد جنایات حکومت صفویان جهت این فراگرد اجباری بسیار خاطره را درخود ثبت کرده است
بهرروی مردم تحت فشار حکومت پس ازسال ها مقاومت مجبور به پذیرش مذهب شیعه گری 12 امامی شدند وچنین شد که برای نخستین بار " شیعه گری " بعنوان یک نهاد حکومتی درایران افتتاح گردید
تثبیت شیعه گری با حمایت حکومت برای اولین بار پای آخوند های شیعه را به حکومت ودربار صفویه باز نمود
حکومت صفویان مدت 235 سال بر ایران ما با فشار وسرکوب واقتدار حکمرانی نمودند ( 1501_1736 )
اگر طی 41 سال گذشته مردم ما با فشار وحفقان وسرکوب حکومت ولایت مطلقه فقیه را درماندگی وناامیدی ویاس بنوعی تحمل می کنند باید بدانند که پایه های این حکومت از 519 سال پیش درخاک ما برزمین کار گذاشته است ولذا ریشه کنی این درخت 520 ساله کار ساده ای نیست گرچه سرانجام این درخت کهن واپسگرایی نیز همانند سایر حکومت ها اززمین بیرون کشیده خواهد گردید
مذهب شیعه 12 امامی وتئوری غیبت وظهور
با ورود وتاسیس باور شیعه 12 امامی به ایران ( 520سال پیش ) تئوری " غیبت وظهور" هم وارد ایران گردید
طی این 520 سال طرفداران متعصب و مخ آکبند ومتوهم این باور ادعا ی دروغینی را مطرح وتبلیغ می کنند که موجودی تخیلی بنام مهدی 1183 سال است درچاهی دریک محل بی نام ونشان زندگی می کند وروزی با لشگر 313 نفره ظهور خواهد کرد ؟ !
افسانه تخیلی وضدعقلی وعلمی غیبت وظهور وتئوری افسانه امام زمان ( ! ) توسط یک آخوند شیعه بنام محمد باقر مجلسی سرهم بندی شده وبعدها افرادی چون محمد جواد مغنیه و آخوند دستغیب وشیخ طوسی درباره این افسانه ظنز کتاب نوشته اند ( ! )
از 1180 سال پیش درعراق وایران صدها نفر ادعا کرده اند که " خود مهدی موعود " هستند که آخرین آن درایران بک جوان ورزشکار به نام محمد حسین پور بود که ادعای ظهور کرد وغروب نمود
ولی معروف ترین مدعی ظهور یک آخوند جوان بنام " علیمحمد شیرازی " بود نامبرده درسال 1819 در شیراز ادعای ظهور وامانم زمان بودن کرد ( بعد از 1000 سال انتظار ) علیمحمد شیرازی درسال 1850 درشهر تبریز به فتوای آخوندهای شیعه اعدام گردید
علیمحمد شیرازی خودرا " باب " یعنی در می خواند منظور از انتخاب نام عربی " باب " به این دلیل بود که تاریخ نویسان شیعه مدعی هستند که محمد بن عبدالله حدیثی به این صورت برزبان آورده : انا مدیین العلم وعلی ان " بابها "
علیمحمد شیرازی بنابرهمین حدیت غیر مستند خودر علی و وبجای کلمه در ( باب " قرارداده بود !؟)
این طلبه جوان چنان برادعای خود محکم پافشاری می کرد که بنابر مستندات تاریخ تعدادی از آخوند های شیعه هم به او پیوسته و امام زمانی اورا قبول نمودند ( ؟ ! ) و درهمین راستا تعداد اندکی ازمردم ساده هم ادعاهای اورا قبول نموده واز وی حمایت کردند
شیاد مشکوک علی اکبر رائفی پور درشرایط بحران کرونا جشن آغاز ولایت مهدی 313 درمشهد برگزار نمود ؟ !
ای مردمان خسته
نالان ودلشکسته
مهدی پیر نالان
از چاه خشک وبسته
بیرون نخواهد آمد
مهدی است یک فکاهه
یک قصه دروغین
دور از فریب باشید
آگاه ورند ودانا
مهدی نخواهد آمد
&&&&&&&&
ادعای علیمحمد شیرازی گرچه درابتدا یک حرکت برپایه ادعاهای روضه خوانهای لبنانی بود ولیکن با حمایت های اندکی که ازایشان شد نامبرده تلاش کرد تا درمقابل حکومت وقت بعنوان " امام ظهور کرده " بایستد .
حرکت باب اما با چند مشکل اساسی روبروشد
نخست اینکه _تعداد قابل توجهی ازآخوندها ادعای اورا رد کردند _
دوم اینکه _ حرکت او مورد استقبال عموم مردم قرار نگرفت
سوم اینکه _ دولت وقت اگرچه درابتدا با او مدارا کرد ولیکن در ادامه ادعا های اورا نپذیبرفت وچنین شده که آخوند ها ی نزدیک به حکومت تلاش کردند با بحث وگفتگو ادعا های اورابه چالش بکشند ولیکن وقتی بحث آنها به نتیجه نرسید فتوای قتل اورا صادر کردند ودولت وقت هم این حکم را به اجرا درآورد و علیمحمد شیرازی درتبریز اعدام گردید .
ولی باپایان علیمحمد شیرازی ( باب ) طرفداران اندک او به خارج ازایران گریختند تا راه شکست خورده اورا دنبال نمایند ودقیقا ازهمین جاست که کمک های فراوان به سوی آنها ازطرف قدرت ها سرازیر گردید / بااین کمک ها شخصی بنام " میرزاحسین علی نوری" که درهمان طرح باب حرکت می کرد پای خودرا کمی بیشتر دراز کرد وگفت " من یظهرالله " یعنی من به فرمان الله ظهور نمودم ( ؟ ! ) طرفداران این جریان هم دربرون مرز گرد او درآمدند وآنها کتابی بنام " ایقان " هم منتشر کردند که به نوعی قرآن تدوین شده وغلط گیری شده با کمی ادعاهای تازه بود ( ؟ ! )
طرفداران این مرام بعدا به دوگروه بهایی وازلی منشعب شدند که البته طرفداران حسین نوری بیشتر بودند _ حسین نوری ( 1817_1892) فوت نمود _ مدفن حسین علی نوری در بهجی اسرائیل می باشد و مکان زیارتی بهائیان است
بهائیان که ازپشتوانه مالی دولت ها و افراد ثروتمند برخوردار بودند تلاش کرده ومی کنند که برای این باور درسطح جهان تبلیغ نمایند _ مرکز بهائیان نیر بنام " بیت العدل " دراسرائیل است که گروهی از باورمندان کهنسال بهایی ازاین مرکز به سئوالات ومشکلات نظری طرفداران خود مشورت داده وآنها را راهنمایی می کنند درحقیقت بهائیت یک " شبه فرقه " می باشد وباورمندان آن بدون سئوال وچشم بسته تابع رهبران بهائیت می باشند .
تعداد بهائیان درایران وجهان
تعداد بهائیان درایران را قبل از تحولات 1979 را حدود 200/000 نفر تخمین زده اند _ جمعیت کنونی آنها درایران به حدود نصف کاهش یافته است _ گرچه آمار دقیقی دربهائیان جهان دردست نیست ولی گمانه زنی می شود حدود 1 ملیون نفرباشند که عموما درامریکا واروپا زندگی می نمایند
درمیان بهائیان جهان افراد ثروتمند ومتمول قابل توجهی وجود دارد که هزینه تبلیغ و نگاهداری مرکز آنها دراسرائیل بعهده آنهاست _ بهائیان درجهت تبلیغ وجذب دیگران طی دهه های گذشته ساختمان مدرنی تحت عنوان " مشرق االذکار " در شهرهایی درجهان چون فرانکفورت آلمان _ عشق آباد _ سیدنی _ اوگاندا _ پاناما _ امریکا وآرژانتین بناکرده اند .
اینهم مهدی 313 مدل 2016 که ظهور وغروب نمود !
&&&&&&&&&&&
عنصر مسلح مشکوک وشیاد همیشه منتظر بی سواد علی اکبر رائفی پور با مجوز آتش به اختیار ویژه ازطرف سازمان تبلیغات اسلامی !؟ &&&&&&&&&&&
برخورد دوگانه حکومت پهلوی با باورمندان بهایی
حکومت پهلوی با بهائیان برخوردی دوگانه داشت ارسویی آنها را به مسئولیت ها ی منصوب می کرد واز سویی دیگر وقتی آنها تصمیم گرفتند که مرکز تجمع برای خود درتهران بنا کنند دستور تخریب ونابودی آنرا صادر نمود ( ؟ ! )
پس ازسقوط پادشاهی استبدادی پهلوی وروی کار آمدن آخوند های شیعه درایران برخورد با باورمندان بهائی درایران آغاز گردید درابتدا این برخورد با اخراج کارمندان _ اساتید دانشگاه وبرخی مسئواین واعدام دکتر فرخ روپارسا وزیر آموزش وپرورش دولت هویدا شروع گردید وبعد کم کم این تسویه ادامه یافت وهم اکنون هم متاسفانه ادامه دارد .
چگونگی وچرایی برخورد ضدانسانی حکومت با باور مندان بهایی
درزمان حکومت پهلوی یک گروه مذهبی شیعه تحت عنوان " انجمن حجتیه " جهت رقابت با بهائیان شکل گرفت _ انجمن ججتیه اصولا سیاسی نبود وطبق اسناد ساواک با سازمان امنیت همکاری می کرده است
انجمن حجتبه گروه کوچکی بودند که توسط یک آخوند شیعه بنام " شیخ حلبی " درمشهد تاسیس گردید _ این گروه مذهبی دوهدف را دنبال می کرد _ نخست رقابت با اقدامات انساندوستانه بهائیان باساخت مسجد وحسینیه درروستاها _ دوم _ انتشار جزوات نقد بهائیت _ مرکز این گروه در " مهدیه تهران " وسخنران این گروه شیخی بنام " کافی " بود
ظهور ودستگیری یک مهدی 313 دیگر درشهر دماوند !
البته گروه حجتیه نتوانست رقیبی برای خدمات انساندوستانه بهائیان محسوب گردند
بعد ازسقوط رژیم پهلوی طرفداران انجمن حجتیه به قدرت هجوم برداند ومناصبی را دراداران و وزارت خانه ها بدست گرفتند _ نخستین کار این تازه به قدرت رسده ها برخورد با باورمندان بهایی بود _ این برخوردها ازتسویه واخراج شروع وتا محاکمات غیر عادلانه وحذف وقتل بهائیان ادامه یافت چراکه انجمن حجتیه از دشمنان شناخته شده بهائیان بودند .
برخورد علیه بهائیان وقتی شدت گرفت که یک عنصر مشکوک ضدایرانی به نام " محمود احمدی نژاد " وباند همیشه منتظر او نخست مسئولیت شهرداری تهران وسپس با تقلب وتخلف وحمایت علی خامنه ای مقام ریاست جمهوری را اشغال نمودند .
منتظران متوهم ظهور ازدشمنان سرسخت ودیرینه بهائیان محسوب می شوند
از سال 1382 فشار برباورمندان بهایی صد چندان گردید و این گروه منتظر ومتوهم که دردستگاه حکومت نفوذ کرده بودند به سرکوبی گسترده خود علیه باورمندان بهایی شدت بخشیدند این اقدامات شامل اقدامات ضدانسانی زیر بود
منتظران خسته ازادعای ظهور به تقلب وتخلف روی آورده مهدی 313 را ظهورانده اند !؟
لیست ستم برباورمندان بهایی درحکومت اسلامی
1 _ حذف وتسویه بهائیان از ادارات _ دانشگاه ها وحتی بستن مکان های کوچک تجاری آنها
2 _ جلوگیری ازورود جوانان بهایی به دانشگاه ها
3_ تخریب گورستانن های بهائیان
4 _ جلوگیری ازتدفین اجساد بهائیان درگورستان ها
5 _ دستگیری ومحاکمه وبه زندان انداختن آموزگاران واساتید بهایی دانشگاه ها
6 _ محرومیت ازتحصیل دانشجویان بهایی
7 _ تعطیل وپلمپ کردن مغازه های بهائیان وبیکارکردن آنها
پس ازمحرومیت جوانان بهایی ازتحصیل در دانشگاه ها
آموزگاران واساتید بهایی درخانه های خود به تعلیم این جوانان همت ورزیدند که این اقدام آنها هم با سرکوب ودستگیری ومحاکمه وزندان این ایرانیان بهایی روبروگردید ! ؟
فشار ضد انسانی وضد حقوق شهروندی باورمندان بهایی که ازسال 1382 بطور گسترده آغاز شده متاسفانه همچنان ادامه دارد
سخنی با کسانی که درستم وسرکوب ایرانیان باورمند به بهائیت سهم ونقش دارند
تا همیشه منتظران
غیبت وظهور یک داستانی است که توسط خود اجداد شما طراحی وتدوین شده است
هزار سال ادعا کردید مهدی 313 می آید !
وقتی گروهی به دروغ داستان مهدی موعود راسرهم کرده ومی گویند : مهدی ظهور خواهد کرد !
طبیعی افراد زیادی ازجمله سید علیمحمد شیرازی طلبه شیاد جوان ادعا کند خود مهدی است وظهور کرده است !؟
پس مقصر واصلی شما هستید و بابیگری وبهایی گری از دل ا دعا های شماها بدنیا آمده است
نهال را خود شما در سرزمین باور انسان های ساده وزود باور کاشته اید
حال شما با ستمگری و قصاوت تصمیم دارید به شاخه های درخت کاشته خود صدمه بزنید وآنها را قطع کنید ؟
باور مندان بهایی درایران قبل از باورشان که همانند باورهای شما قابل نقداست
ایرانی هستند وباید همانند بقیه مردم ایران ازحقوق شهروندی برخوردار باشند
پس دست از ستم وسرکوب این هم میهنان ایراندوست بردارید
یادتان باشد : هرکس باد می کارد توفان درو می کند
ودیر ویازود موسم تخریب 12/000 امام زاده قلابی شما خواهد رسید
پس ستم وسرکوب باورمندان ایرانی _ بهایی را متوقف وهمه زندانیان آنها را آزاد نمائید
هرمز نیک آئین
2020/12/16
بیرون ازمتن
_ معرفی یک عامل گلوبال صهیونیسم جهانی _ شایا گلدوست همجنسگرا ( نام مستعار )
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
قابل توجه ویاد اوری : هرگونه نظر شامل توهین _ تهمت _ ناسزا و کلمات رکیک وزننده حذف می گردد _ قوانین اخلاقی _ و رعایت اصول ادب دمکراتیک حکم می کند درکمال آرامش وبا استفاده از ادبیاتی متمدنانه درباره متن یاداشت بنویسید _ باسپاس از حسن توجه و همکاری شما _ ارشیا