۱۳۹۹ مرداد ۲۴, جمعه

پژوهشی درچگونگی ورود وخروج ساراونیکا فرقانی و نقش سیروس مقدم ومحسن تنابنده دراین اجسام پروژه پایتخت !

به یاد خشایار الوند نویسنده مجرب وتوانا 

 نام نیکو گربماند زادمی 

 

هرمز نبک ائین 
2020/08/12
ایستگاه خشایار الوند 



هم میهنان گرامی توجه کنید روضه خوانهای عراقی قصد تسریع گسترش کرونا ومرگ بیشتر شمارا نموده اند



پیش نوشت 
همانگونه که ترانه سازی در آفرینش یک موزیک نقش وسهم مهمی دارد و درصد بسیاری از موفقیت یک موسیقی با کلام می  باشد برجسته ومورد علاقمندی قرارگرفتن یک فیلم ویا مجم وعه تلویزیونی هم به فیلم نامه دارد 
وبهمین دلیل این نوشتار را به خشایار الوند تقدیم می کنم که به دور از سروصدا وجنجال افرینی نویسنده بسیاری از فیلم نامه های دودهه گذشته بوده است 
یادش گرامی باد 


 

پیدایش ونهستی دودختر سوئدی درایران ( 1390/1399)

سارا ونیکا فرقانی کیستند وچگونه وارد سریال پایتخت گردیدند ؟

سارا ونیکا فرقانی متولد سال  83 درتهران هستند  _ پدرو مادر این دودختر دوقلو درسال 1385 بافرزندان خود ایران رابه قصد کشور سوئد ترک کرده ودرآن کشور مقیم شده اند .
سارا ونیکا درسال 1390 پس ازتثبیت موقعیت خود ( بعلت کودک بودن ) جهت سفر به ایران بازگشته اند 
طبیعی است که این دو دربازگشت به ایران به زبان های پارسی وسوئدی تسلط نداشته اند  بااین همه  شخصی بنام رسول حاتمی این دوکودک رابه سیروس مقدم معرفی می نماید 






سیروس مقدم ازاین دوکودک 7 ساله آزمایش بازیگری گرفته تا  از آنها برای سریال پایتخت یکم استفاده نماید (؟ )
پایتخت 1 درفروردین ماه 1390 پخش شده وبنابراین فیلم برداری آن درسال 1389 صورت گرفته است 
اگر مدت زمان ساخت این سریال را دست کم شش ماه برآورد کنیم سارا ونیکا ( 7 ساله ) دست کم 6 ماهه سال دوم 89 باید درایران بوده باشند _ این زمان دقیقا  مصادف است با زمان سال تحصیلی آنها درکشور سوئد 
بنابراین سارا ونیکا درنیمه دوم سال 89 درایران وسوئد به مدرسه نرفته اند ؟
درخبرها آمده است سیروس مقدم ازاین دوکودک 7 ساله تست بازیگری گرفته و آنها موفق بوده اند ؟!



سئوال یکم _ جناب مقدم ازدوکودک 7 ساله که به زبان پارسی تسلطی وسابقه آموزش دیگری هم  ندارند چگونه آزمایش بازیگری گرفته وآنها را قبول کرده است ؟

سارا ونیکا درپایتخت یکم نقش میز وصندلی رابازی کرده و دیالوگ های آنها کم تر از 10 کلمه می باشد
ودرست ازهمین جاست که پروژه پشت پرده برای مطرح کردن این دوکودک سوئدی درسریال پایتخت کلید می خودرد 

سئوال دوم _ سیروس مقدم باید پاسخ دهد که درزمان انتخاب دو کودک دختر دوقلو برای سریال آیا درایران کودکان دوقلوی دیگری وجود نداشته اند ؟  ( انجمن دوقلوهای ایران این راثابت نمی کند )

من تردیدی ندارم که درزمان امتخان سارا ونیکا توسط آقای مقدم ده ها دوقلوی زیبا وبا استعداد ایرانی قابل دسترسی ایشان قرار داشته اند 

پس باوجود ده ها کودک دختر دوقلو درایران علت انتخاب سارا ونیکا ( مقیم سوئد ) چه بوده است ؟

بنظر می رسد لابی تراشی وشاید هم احتمال نوعی سرمایه گذاری خانواده سارا ونیکا برای" چهره کردن" فرزندان خود دراین انتخاب نقش داشته باشد 


تکرار پایتخت 2 درهمان زمان پایتخت 1 ( نوروز 92 )

سال تحصیلی درکشورهای اروپایی از اواخر مرداد واوائل شهریور آغاز می گردد  بااین حساب ساراونیکا فرقانی درشروع سال تحصیلی سال 1392 هم درایران بوده اند یعنی ده سالگی بنابراین برای دستگاه آموزشی سوئد غیر قابل توجیه است که دو شاگرد مدرست درکلاس های 1 و3 در مدرسه حضور نداشته باشند ؟

غیبت سارا ونیکا دراین دوسال ازمدرسه هیچ دلیلی غیر ازترک تحصیل این دو دست کم درنیمه اول سال تحصیلی 89 و91 نمی تواند داشته باشد و به کلامی دیگر این دو درنیمه دوم سال 89 و91 را جهت فیلم برداری درایران اقامت داشته اند 
 غیبت سارا ونیکا  درسال های 92 و93و96 و98 تکرارشده است ؟




دیالوگ های ساراونیکا در6 سریال پایتخت 

جمع دیالوگ های این دو کودک ونوجوان سوئدی در6 قسمت سریال پایتخت درمجموع بین 5 تا 7 دقیقه می باشد !

سئوال سوم _ حال این سئوال پیش می آید دستمزد این دو در6 سریال با توجه به دیالوگ 7 دقیقه ای چقدر بوده است ؟

سئوال چهارم _ هزینه حضور این دو در6 سریال چقدر بوده است _ یادمان باشد که علاوه برهزینه زندگی شامل محل سکونت وخوراک وتفریح وخرید لباس  این دودرایران ( سه سال ونیم ) آنها دارای آرایشگر وگریمور وآموزگار آموزشی مخصوص  نیز بوده اند !


حال اگر موارد بالا راهمانند تکه های پازل درکنارهم قراردهیم 

هوش چندان زیادی طلب نمی کند که دریابیم پشت حمایت ازاین دوکودک سوئدی " یک سرمایه گزاری " به چشم می خودرد 
تلاشی پرهزینه برای چهره ومطرح کردن این دو در جامعه هنری ایران 

چه دست ویا دست هایی پشت پروژه برجسته کردن تصنعی این دوکودک ونوجوان سوئدی قرار دارند ؟

دراین مورد گرچه فاقد آگاهی های لازم هستیم ولیکن بی شک مثلث رسول حاتمی _ سیروس مقدم و محسن تنابنده  به دلایل هنوز نامعلوم درمطرح وبرجسته کردن ساراونیکا فرقانی نقش وسهمی مهم بعهده داشته اند 

اکنون با پایان گرفتن پروژه های پایتخت و کنار گذاشته شدن سارا ونیکا فرقانی از عرضه هنری ایران
این پروژه از طرف هرکس وبهر دلیل آغاز شده علنا باشکست کامل مواجه گردیده است 

سارا ونیکا فرقا نی بهتراست آینده خودرا درحرفه ای که علاقه / صلاحیت وتوانایی آنرا داردند درکشور محل اقامت خویش یعنی سوئد دنبال نمایند _ اگرچه فکر می کنم با توجه به مزخرف بودن زبان سوئدی _ وپائین بودن ضریب هوشی این دونوجوان ودودهوا شدن آنها شانس موفقیتی درکشور سوئد نیز نداشته باشند 



زیان افرادی چون سارا ونیکا برای نوجوانان وجوان های ایران 

برای پژوهشی به واقعیت نزدیک نگارنده هم مقداری ازحضور این دو درسریال های پایتخت را دوباره نگاه کردم وهم به صفحات مجازی این دوبا دقت نظر افکند م نتیجه اینکه 
سارا ونیکا  نه تنها هیچ نکته مثبت وبرجستگی ( غیر ازدوقلو بودن ) درخود ندارند بلکه به باورمن دونوجوان بی سواد بعنوان  عامل گلوبال صهیونیسم جهانی درایران به شمار می روند
 
آنها شلوار پاره می پوشند که یکی از نمادهای گلوبال صهیونیسم جهانی است 

آرایش های غیر متعارف می کنند وادا های افراد عقده ای درپی شهرت را ازخود درمی پاورند 
درپی جنجال آفرینی پیرامون خود نیز هستند  و بهنین دلیل آنها برای نوجوانان ایران نوعی "بد آموزی " محسوب می گردند



وباز هم دوقلوهای زیبای ایران_ قابل توجه دست اندرکاران سریال پایتخت 
&&&&&&&&&&&&&&

هنر مندان عامل گلوبال صهیونیسم درایران
گلوبالیسم ویا همان جهانی سازی یک زائده از سرمایه داری ونئولیبرالیسم می باشد
طراحان گلوبال صهیونیسم جهانی دنیایی را ترسیم می کنند که دران خانواده ها ازهم پاشیده وتجرد به آن حاکم شود
پا گداشتن بر معیارهای زندگی متمدتانه _ ترویج فرهنگ ضد ارزش و تغییر شکل وظاهر انسانها یکی دیگر از اهداف گلوبال صهیونیست ها می باشد .

هنرمندان وافراد مشهور ورسانه ها  مبلغان گلوبال صهیونیسم جهانی 

گلوبالیسم برای تبلیغ خود به سراغ رسانه های مافیا و افراد معروف ومشهور می رود  واز آنها الگوی رفتاری می سازد 
البته گلوبالیست ها به افراد معروف ومشهور از طرف کانال های متفاوت حقوق ومواجب ماهیانه پرداخت می نمایند 
درکنار این مبلغان حقوق بگیر گلوبالیسم گروهی از جوانان را نیز به بهانه " مد ومدگرایی " درتور گلوبال صهیونیسم می اندازند



حرکت زیر پوستی گلوبال صهیونیسم درایران 

طی دودهه گذشته گلوبالیست ها کم کم وبصورت زیر پوستی فعالیت خودرا درایران آغاز کرده اند 
گسترش عمل های جراحی _ استفاده مفرط از لوازم آرایشی _ پیرایشی و پوشیدن لباس های پاره ویا وصله شده از جمله اسم رمز های گلوبالیسم _ صهیونیسم درایران محسوب می گردند 

هنرمندان وافراد بعضا معروف عاملین گلوبال _ صهیونیسم درایران 

نگارنده به مدت یکسال درصفحات مجازی ( Instageram) صفحات هنرمندان وافراد معروف درایران دردنبال نموده ام
دربین حدود 1000 هنرمند وافراد معروف تعداد تقریبی 50 نفر یا مواجب بگیر گلوبال _ صهیونیسم هستند که نیمی ازاین تعداد حقوق بگیر وبقیه  را مقلد ها وافراد بی سواد تشکیل می دهند 



اسامی مبلغین گلوبال صهیونیسم تقریبا مشهور عبارتند از 

امیر حسین رستمی _ محمدرضا گلزار _ نوید محمد زاده _  شاهرخ استخری  _هومن سیدی _ هومن حاج عبداللهی  _ فرزاد فرزین _ امین حیایی _ محسن تنابنده _ سردار آزمون  _ علی صادقی ( درفیلم ) _ امیر آقایی  _ کریم انصاری فر_ امیرجدیدی _ حامد بهداد 




وخانم ها ی شلوار پاره پوش عبارتند از 



متین ستوده  _ بهاره رهنما _ آزاده صمدی  _ زهرا هاشمی _ سمانه پاکدل _ مریم معصومی _ غزاله جزائری _ نیوشا ضغیمی
آرام جعفری _ سارا بهرامی _ الاهه منصوریان _ ترلان پروانه _ سحرقریشی  _ لاله مرزبان _ تینا آخوند تبار_ مینا وحید _ بهنوش بختیاری  _ خاطره حاتمی _ الناز شاکردوست  _ سارا منجزی پور _ هلیا امامی _ طناز طبا طبایی 

برخی ازاین افراد بالا البته چندان معروف نیستند وبهمین خاطر برای جذب افراد ودریافت مواجب در تو.ر گلوبال صهیونیست ها افتاده اند  

نگارنده بعنوان یک دوستاد هنرمندان ومنتقد  هنری رفتار کدوکانه واین افراد  را دوستانه به نقد کشیده ام که فکر می کنم این نقدها در اقدام آنها  بی تاثیر نبوده اند وعکس های خود باشلوار پاره را حذف کرده اند !

( این لیست کامل تر خواهد گردید و عکس همه این افراد با شلوار پاره منتشر می گردد)

درچنین شرایطی عن چوچکها  سارا ونیکا فرقانی بدون هیچ استعداد وهنری دراین پروژه شرکت کرده  به جمع مبلغات گلوبال _ صهیونیسم پیوسته اند 
این عاملین گلوبال صهیونیسم باید بخاطر تبلیغ شلوارهای پاره که بخاطر پوشیدن  مواجب دریافت می کنند مالیات پرداخت کنند 




تنها دوقلو بودن امتیاز نیست جناب تنابنده ومقدم 

محسن تنابنده تلاش زیادی کرد تا شاید بتواند نام این دو دختر را که تنها امتیاز آنها " دوقلوبودن " است رابر سرزبان ها بیان دازد 
ولی نه تنها موفق نشد بلکه باشکست کامل روبرو گردید واین دو نوجوان بی استعداد مخ آکبند که در سریال های پایتخت هیچ نقش موثری ندارند تلاش کر دند تا در "جامعه مجازی اینستاگرام " با عکس های مسخره واقدامات کودکانه تعدادی بیکار واوباش مجازی را دور خود جمع نمایند 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

برای سارا ونیکا دختران دوقلوی محسن وریما 

یکی سارا یکی نیکا ی اقدم 
به لطف محسن و سعی مقدم 

عیان گشتند درنقشی نفس گیر
یکی شد صندلی آن دیگری میز  

به گفتا محسن اینها ماه هستند 
مثال طوقه های چاه هستند 

بسازم کودکان سخت مشهور  
زچوبی سخت یک کندوی زنبور

ولی سارا ونیکا منگ بودند 
مثال متر درفرسنگ بودند 

به پای تخت پیچیدند چون تار  
نشد حاصل به جزدو کودک زار

شما ای  دختران بی هنر_منگ 
روید آنجا نباشد دختری ننگ 

نباشد جایتان آغوش ریما 
رها سازید این جنجال وغوغا

روید آنجا که سگ بااعتباراست 
نگهبانی دهد سرگرم کار است 

خریدم من دوتا شلوار سالم 
فرستم سوی تان ای هردو  محتاج 

درنگ وعلم باشد راه چاره  
نپوشید خرقه و  شلوار پاره 

واین دلنوشته هنوز کامل نیست ونیاز به بازنگری وتدوین دارد

  

عکس سارا ونیکا دراستخری دربرون مرز 

انتشار عکس های خصوصی این دوومادرآنها در " یوتوب " ازطرف عواملی مشکوک بنظرمن اقدامی ناشایست می باشد
گرچه آنها چهره ای نشدند ولیکن با انتشار این عکس ها موقعیت احتمالی خود را درعرصه هنری ایران کاملا ازدست داده اند
نگارنده به این دونوجوان ایرانی / سوئدی پیشنهاد می کنم برا ی ورود به عرصه هنر باید تحصیل کرد وتجربه آموخت و بازی کردن در نقش نزدیک به میز وصندلی " درسریال پایتخت نمی تواند حتی حرکت شبه هنری نیز محسوب گردد
شماها استعداد هنری هم ندارید پس بهتراست  تحصیل دررشته مورد علاقه خود درسوئد را دنبال کنید .

به هنرمندان اقای مقدم _ الهام غفوری وتنابنده درکنار سپاسگزاری ازتلاش های آنها

پیش نهاد می کنم اگر درفکر چهره سازی ازکودکان ونوجوانان هستید کمی دقیق به دور وبر خود درایران نگاه کنید که دوقلوهای زیبا ومستعد زیادی وجود دارند که استفاده ازآنها باید اولویت آنها باشد
سارا ونیکاراهم بحال خود بگذارید ومانع پیشرفت آنها درمسیر طبیعی زندگی این دونوجوان نشوید 

بهر صورت دفتر چهره شدن و " پروژه سا را ونیکا فرقانی " درایران برای همیشه بسته گردید  .




نقدی برسریال پایتخت 5 

این سریال ها را ازنخستین قسمت تا نیمه های پایتخت 5 و کل پایتخت 6 دنبال نمودم ودرهمین جا باید ازهمه عوامل این سریال ها مخصوصا جناب سیروس مقدم / الهام غفوری وبازیگران اصلی این مجموعه ها بعنوان یک تماشاگر تشکر کنم _ گرچه نقد من برای هرقسمت درجای خود قراردارد 
سریال پایتخت 5 اما بددلیل دولتی بودن ( موسسه اوج ) ازمسیر اصلی خود بسیار منحرف گردید
اینکه شما داستان های ساده وصمیمی که ازدل مردم وشهرهای زیبای شمال وجنگل های سرافراز را بایک داستان فوق تخیلی وعجیب وغریب به بیابانهای سوریه و پدیده زشت وضد انسانی داعش بکشانید نه تنها پیشرفت نیست بلکه نوعی عقبگرد محسوب می گردد وشیرینی پایتخت های یک تا 4 را درکام من بیننده تلخ نمود. 


جناب تنابنده توجه کن از دو کودک بی زبان وبی استعداد  سوئدی نمی توان  درایران چهره هنری ساخت 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بنابراین به باور من پایتخت 5 یک نمره منفی درکارنامه شما می باشد 
به تبلیغات ایدئولوژیک  تخت هربهانه گردن نگذارید واجازه دهید با پایتخت های شیرین وجذاب دلخوش کرده وهمچنان شمارا تحسین کنیم .

به باور نگارنده بهترین بازیگران سریال های پایتخت جناب علیرضا خمصه _ نسرین نصرتی واحمد مهرانفر می باشند 
ودردرجه بعدی محسن تنابنده و سایرین قرارمی گیرند که ازهمه سپاسگزاری می کنم 
ممنون هستم که برای من ساعات خوش وبیادماندنی برای گذاشتید 

یادی از : ریما رامین فر 
 ریما رامین فر را بخاطر بازی صاف وسا ده وخنده های زیبایش دوست می دارم
ریما به نظر من همان : زن خوب وفرمانبر وپارساست که نقی محسن تنابنده دوست دارد ( ؟ )

از بازی های صاف وساده اوکه بگذرم بنظرم یک خانم سخت طرفدار خرافات است 

خرافات زدگی تا آنجا که دیگر آزاری به همراه نداشته باشد قابل تحمل است 
ولی نکته دراینجاست که ایشان درسریال ها تلاش می کند تا این خرافات دینی را تبلیغ نماید!
واین نقطه ضعف بزرگ ریما را مین فر دوست داشتنی است 
با شناختی که ازمحسن تنابنده دارم نوع برخورد دیکتاتور مابانه محسن با ریما دقیقا شخصیت خود تنابنده می باشد 
کم سواد / زن  ستیز / زورگو 
تنابنده باید دربرخوردهای خود بادیگران دست ازاین صفات زشت دست  بردارد 

این یادداشت پژوهشی رابا یاد خشایار الوند ابتدا نمودم وبه آدرس هنرمند شابسته جناب سیروس مقدم ارسال کردم 

هرمز نیک آئین 
2020/08/14
&&&&&&&&&&&&&&&&&

بیرون ازمتن شکست رسوای امریکا درشورای امنیت سازمان ملل

فقط یک رای  موافق آنهم  جزیره چس میثقالی  دومنیکن 


ببر کاغذی فعلا  انگشت ماشه کشی تو زخم است برو هروقت سالم شد برگرد (؟ ! )


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قابل توجه ویاد اوری : هرگونه نظر شامل توهین _ تهمت _ ناسزا و کلمات رکیک وزننده حذف می گردد _ قوانین اخلاقی _ و رعایت اصول ادب دمکراتیک حکم می کند درکمال آرامش وبا استفاده از ادبیاتی متمدنانه درباره متن یاداشت بنویسید _ باسپاس از حسن توجه و همکاری شما _ ارشیا