۱۳۹۹ مرداد ۳۰, پنجشنبه

دل نوشت شماره 35 _ میهنم ای نفس پاک و نیالوده به کین

تا ایران عاشقان هستند دشمنان این خاک باستانی فقط می توانند تهدیدات توخالی نمایند 


تا هریک بی ترس وباشهامت خودرا تعییر ندهیم جهان ما وپیرامون  ما دگرگون نخواد شد )

دلنوشت شماره 35

هرمزنیک آئین ( آخرین ترانه ی باران )

2020/08/20

ایستگاه 504


میهنم ای نفسم پاک ونیالوده به کین  

پیش نوشت 

از پادشاهان متوهم و توسعه طلب و اهل جنگ درتاریخ ایران که بگذریم مردم ایران زمین تا قبل ازتهاجم تازیان بیابانگرد وسوسمارخوار به ایران مردمی آرام واهل صلح ومدارا ومخالف جنگ وخشونت بوده اند.
تاریخ نگاران وپژوهشگران در کتب خود همیشه ازمردم ایران بعنوان " مردمانی میهمان نواز " نام برده اند وطبیعی است که مردمانی که به برخورد خوش ومهربان ومیبهمان  نواز معروف بوده اند اهل جنگ وخشونت نباشند 
ولی با تهاجم تازیان درنده خوووحشی به ایران ما وپس از15 سال مقاومت جانانه درمقابل این الله نشان ها کم کم رفتار خشن مهاجمین بی فرهنگ برمردم ما اثرگذاشت وبه مروز زمان به مردمانی نیمه خشن واهل جنگ ودرگبری مبدل گردیدند
بهرصورت دراثر 200 سال اشغال ایران توسط حکومت های عرب خلق وخوی ماایرانی ها به کلی دگرگون گردید
چراکه این قوم وحشی بسیار خشن وسرکوبگر بودند

همانگونه که نوبسنده درچند نوشته توضیح دادم میهن ما تا به شرایط کنونی رسیده دومقطع تاریخی سحت را پشت سرنهاده ودرآخرین مرحله خطرناک به سرمی بریم که امیدوارم این دوره راهم با امنیت پشت سرگذاریم

1 _ مرحله نخست تهاجم اعراب به ایران زمین( زمان ساسانیان )

2 _ مرحله روی کار آمدن صفویه درایران ( تولد شیعه )

3 _ مرحله روی کار آمدن آخوندهای شیعه درایران ( 1979)

 این دوره سوم هم به دلیل  سیر تحولات ناگزیر تاریخ هم بی شک به سر خواهد امد ولیکن برای کم کردن عمر این رژیم واپسگرا نیار به آگاهی رسانی جهت تغییر داریم 

برای به عقب وبه فرارکشاندن روضه خوانها باید آگاه شویم _ آگاهی نه قرص وکپسول دارد ونه کسی برای تغییر به ما کمک می کند _ پس باید همه ما تغییر را ازخود شروع کنیم وتا درخود تحول ایجاد نکنیم  نمی تو.انیم وضعیت را دگرگون سازیم 

 از خود به طلب هر آنچه خواهی که  تویی 

دل نوشت 35 

میهنم ای نقس پاک

میهنم ای نقس پاک ونیالوده به کین 
تو بررگی به بلندای زمین 

میهنم مادر من از تودارم من جان 
خرد وفکر و قلم قدرت ترسیم زمان

خون شدی دررگ من بال شدم بالیدم 
توچوخورشید مرا  گرم نوازش کردی 

راه ورسم تو به من نیکی بود 
تومرا عاشق ومجنون کردی

مهرتو دررگ من جاری شد 
سهم من عشق توشد جاری شد

 توبمن گفته ای..... اما 
زندگی بس زیباست 
مهر مام میهن  _ عاشقی پیشه ماست 
سند کهنه رواق تاریخ 
هم بن وریشه ماست 

 مام میهن زخمی  است 
تیشه ها بر تن او 
دشمنان بسیار 
درکمین آماده 
تا بریزند همانند شغال 
برسروپیکر او 

ای همه دلنگران ها هشدار
مین ما ایران 
تحت اشفال ددان درخطر است 
همه آماده رزم _ همه درسنگرها 
بهر پد آفند ودفاع 
دشمنان بدکیش همه اماده برای حمله 
وشما ای وفادارترین مردم این آبادی 

همه هشیار ونگه تیز همانا چو عقاب 
چشم برمرز بدوزید و نگهبان باشید 

باز هشدار دهم مهد وگهواره ما درخطر است 

&&&&&&

واین ها دردهای من بودند _ درد دوری _ درد بی برگی وخجلت زده ازاین کودکان کار 
  • &&&&&&&&&

آخرین سرود من _ بهر توبود _ باتو.بود ای همه دوستان من 

باتو هستم _ باتو _  آشنای دیرین 

با شما یانم من 
ای همه شور وگل ونور به راه 
دل من هستی من گشت تباه 
من به فکر دوری 
من دراندوه زمین 
فارغ از هر آئین 
چشم امید به  پایان دارم 
تومرا سخت ببخش 
من به مرگ  آلودم 
نتوانم بکشم  این همه درد 
بر دوش ضعیف 
پس به دریاگفتم 
آمدم
ببر آنجا که مرا هیچ نشانی دارد 
دردل ماسه وشن 
تو مرا خاک سپار 
که من از گورستان 
تخت بیمارستان 
معبد و سجده و تفسیر ودعا بی زارم 
جای من آتش ودود 
خاک درشیشه وهر آنچه که بود 
باشمایایم من _ ای عزیزان دلم 
خواهشا از ته دل 
با دف وساغر ومی یاد کنید 
وببخشید مرا ....
&&&&&&&&&&




به درود تا شاید مهلتی دیگر وزمانی  بهتر 

هرمزنیک آئین
2020/08/20

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قابل توجه ویاد اوری : هرگونه نظر شامل توهین _ تهمت _ ناسزا و کلمات رکیک وزننده حذف می گردد _ قوانین اخلاقی _ و رعایت اصول ادب دمکراتیک حکم می کند درکمال آرامش وبا استفاده از ادبیاتی متمدنانه درباره متن یاداشت بنویسید _ باسپاس از حسن توجه و همکاری شما _ ارشیا