۱۳۹۶ شهریور ۲۴, جمعه

از فرقه عرفان حلقه ومحمدعلی طاهری تا مریم قجروفرقه رجوی در آلبانی وکودکان کاروجنگ



ازفرقه عرفان حلقه ومحمدعلی طاهری تا فرقه رجوی واسیران آلبانی وکودکان جنگ وکار  



ارشیا ارشادی _ فرقه ها وسواستفاده ازکودکان درجنگ 


2017/09/15 ( واکنش _ 158 )

پیش نوشت 
دراین نوشتارسه موضوع را مورد بررسی قرارخواهم داد نخست به حال وروز وخیم مریم قجر وتلاش بقایای رجوی برای اسارت ته مانده های گروه منفور خواهم پرداخت _ سپس به فرقه نوظهور عرفان حلقه محمد علی طاهری می پردازم وسپس به سواستفاده از کودکان درجنگ ها خواهم پرداخت.

واکنش نخست _ فرقه رجوی در آلبانی شدت گرفتن جدایی هاواخراج ازفرانسه

گرچه فروپاشی فرقه رجوی ازسال 1990 ( پس ازعملیات مرصاد ) آغاز گردیده ولیکن با انتقال آخرین اسیران این فرقه به کشور آلبانی شدت گرفته وجدایی ها به سران قدیمی فرقه رسیده است که علی شیرزاد نمونه علنی شدن این فرارها می باشد
مریم قجر تروریست عنتر که بعد ازمرگ لوطی اش  مسعود رجوی سخت قاطی کرده است و نمی داند با جدایی وفرار اسیران که شدت گرفته است چه خاکی برسرش کند _ ازسویی دیگر دوموضوع حساس گریبان این زن بدنام راسخت می فشارد یکی شدت گرفتن چهارنوع سرطان هایش ( سینه _ رحم _ حنجره ومقعد ) که اورا به مرگ بسیار نزدیک کرده است وموضوع مهم دوم تلاش های دولت فرانسه جهت اخراج فرقه رجوی ازآن کشور و تعطیل کردن قلعه اوور می باشد
اکنون این سه موضوع را یک به یک مورد بررسی قرارمی دهم 

الف _ فراروجدایی بیش از 300 نفر از بقایای فرقه رجوی در کشور آلبانی 
پس ازرسیدن پای اسیران به کشور آلبانی و اخراج آنها ازعراق وخروج از غارهای محصوراشرف ولیبرتی تظادها وسئوال های ناشی ازشکست های 33 سال گذشته افراد کم کم علنی گردیدند
سران فرقه که دراثرخلا مرگ مسعود رجوی دچار پریشانی وسردرگمی شده بودند نمی دانستند بااین سئوال های تلنبارشده سالها اسارت افراد چه کنند ؟
همانگونه که قبلا اشاره کردم یکی ازبندهای وصیت مسعود رجوی آزادی کنترل شده وبه مرور اسیران بوده است



بقایای فرقه رجوی در آلبانی را می توان به 4 گروه تقسیم نمود

اول _ اسیران جنگی جنگ ایران وعراق 
اگرچه ازتعداد دقیق این افراد کاملا مشخص نیست ولی پژوهش ها نشان می دهد تعداد این افراد حدود 300 نفرباشند

دوم  _ کسانی که به بهانه کار فریب داده شده بوسیله آدم ربایان به فرقه رجوی فروخته شده اند
تعداد ایگونه افراد را حدود 200 نفر برآورد کرده اند 

سوم _ اعضای قدیمی وجدا شده ولی با  قول وتعهد سکوت  به فرقه رجوی 
تعداد این افراد حدود بین 80 تا 120 نفربرآورد شده اند 

چهارم _ اعضای بریده ولی همچنان بجا مانده درتشکیلات فرقه رجوی گروهی هستند که گرچه ازتشکیلات جدا شده وبریده اند ولیکن ایزوله شده وتحت فشارهستند تا ازاین فرقه جدا نشوند _ این افراد گرچه فعلا بلاتکلیف می باشند ولیکن درآینده بی شک برخود مسلط شده وجدا خواهند شد _ تعداد این گروه حدود 150 نفر می باشند

پنجم _ گروه همچنان ماندگار درتشکیلات فرقه _ این افراد عموما پیر وسالخورده وبیمارواز اعضای قدیمی تشکیلات هستند ومتوسط سنی آنها 55 سال است _ طبیعی است که این افراد چون کوچکتری روزنه ای از آینده درتیررس ندارند همچنان جزو تشکیلات خواهند ماند وخواهند مرد _ بسیاری ازاین افراد درنوبت مرگ قراردارند 

درمیان این افراد_  جدایی  گروه سوم ( قدیمی ها ) برای سران فرقه سنگین تمام خواهد شد نمونه برملاشده علی شیرزاد است که بیش ازچهل سال ازاعضای این فرقه بوده _ درزمره دستگیر و تواب وزندانی شدگان دهه شصت می باشد و طبیعی است لب به سخن گشودن افرادی چون علی شیرزاد برای فرقه بهای سنگینی درپی دارد ولذا سران فرقه تلاش می کنند تا با وعده ووعید وخواهش والتماس همچنان این افراد را درسکوت نگاه دارند 
افرادی چون علی شیرزاد اما نباید تسلیم فشارها و وعده ووعید ها وقول وقرارهای سران این فرقه گردند وبا شهامت وجرات به بازگویی برداشت ها وخاطرات خود پرداخته وگامی درراه هرچه بیشتر وبیشتر افشاکردن این فرقه بردارند 

زنان حرمسرای رجوی معدوم همه بیمار و فاقد رحم وسینه هستند
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

درنتیجه می توان نتیجه گرفت که حدود نیمی ازافراد منتقل شده به آلبانی ازاین فرقه جدا خواهند شد ودرننتیجه تنها فرماندهان ترور _ سرکوبگران تشکیلاتی _ بیوه زنان مسن حرمسرا کسانی هستند که درتشکیلات باقی می مانند چون این افراد چاره دیگری ندارند _ ازخانواده هایشان طرد شده اند _ زنان به بدنامی ونوعی فاحشگی معروف هستند ( حرمسرا ) عموما  دارای پرونده جنایت وقتل وانواع واقسام خلافکاری بوده وتحت تعقیب پلیس بین الملل قراردارند 

ب _ شدت گرفتن بیماری های مریم قجر تروریست وتلاش او برای انتخاب جانشین برای بعد ازمرگ 
باگسترده شدن  روند جدایی ها ازقرقه رجوی بیماری مریم نیز تشدید گردیده است وبهمین  دلیل نامبرده یکی از بیوه زنان مسن حرمسرا به نام زهرا مریخی  را به جانشیتی خود انتخاب کرده است 
زهرا مریخی یکی ازسرسپرده ترین زنان حرمسرا ی فرقه رجوی است و به شدت نسبت به مریم قجر احساس خدمتکاری وکلفتی وچاکری می کند _ مریخی یک زن سرکوبگر اطلاعاتی نیزهست واینها امتیازاتی است که ازنظر مریم قجراورا نسبت به بقیه   ممتاز کرده است 

ب _ چرا مریم قجرتروریست در آستانه مرگ قرارگرفته است ؟
حقیقت این است که بعد ازسقط شدن مسعود رجوی درسال 2015 مریم درشرایط سخت ودشوارتری قرارگرفته است 
همانگونه  که قبلا اشاره شد نامبرده مبتلا به 4 نوع سرطان است _ شیمی درمانی می گردد _ ازسوی دیگر استفاده ازقرس وکپسول های مبارزه با پیری و همچنین داروهای اعضاب وروان شرایط جسمی اورا دروضعیت خطر ناکی قرارداده است
نامبرده درکنار مصرف دارو همچنین مشغول مجسمه درمانی است وبهمین دلیل دو  مجسمه  قدی ازمسعود معدوم را درمحل زندگی خود در قلعه اوور و همچنین اقامت گاهش در آلبانی نصب کرده اند وبه اوتوصیه شده روزانه دست کم یکساعت با مجسمه آن شیاد درددل نماید! 

پ _ هشدار واخطار دولت فرانسه به مریم قجر جهت ترک خاک فرانسه وجمع شدن قلعه اوور
 طبق اخبار موثق رسیده ازداخل تشکیلات فرقه دولت فرانسه درسال 2016 به اطلاع وکلای فرقه رسانده است که آنها باید خاک فرانسه را ترک نمایند وقلعه اوور باید درمدت تعین شده تخلیه گردد _ دلیل هشدار دولت فرانسه پرونده قطور تبهکاری های پیدا وپنهان این فرقه وهمچنین روابط تازه وروبه رشد با دولت ایران می باشد 
گرچه تلاش های حقوقی تیم وکلای این فرقه ادامه دارند ولیکن شرایط دقیقا همانند سال 1986می باشد که دولت فرانسه مسعود رجوی معدوم را ازخاک فرانسه اخراج وپناهندگی اورا لغو نمود 
ازسال 2003 تیم وکلای مریم قجرتلاش می کنند تا برای او پاسپورت فرانسوی اخذ نمایند _ این تلاش ها اما با مخالفت اداره مهاجرت فرانسه مواجه گردیده و لذا نامبرده همچنان دارای پاسپورت موقت پناهندگی است 
موقعیت پاسپوت پناهندگی موقت است ومی تواند تمدید نشود و اکنون که دولت آلبانی به تشویق وکمک مالی امریکا قبول نموده به اسیران این فرقه فرصت درخواست پناهندگی بدهند ولیکن هنوز هیچیک ازاین افراد گذرنامه پناهندگی آن کشور راندارند وموقعیت آنها اقامت موقت تحت نظر کمیساریای امور پناهندگان می باشد
بهرصورت اخراج بقایای فرقه ازفرانسه حتمی است و بهمین دلیل فرقه رجوی درحال ساخت وساز در کشور آلبانی است ودر آینده تمامی تشکیلات فرانسه فرقه  به کشور آلبانی منتقل خواهد شد 

واکنش دوم _ فرقه عرفان کیهانی و ماجرای محمد علی طاهری

محمد علی طاهری بنیان گزار عرفانه حلقه ( کیهانی ) دردهه 1380 فعالیت تبلیغی خودرا آغاز نموده است 
طاهری مدعی اختراع   طب مکمل_ طب جایگزین و فرادرمانی ( سایمنتولوژی  ) درایران است 
گرچه ایشان تلاش می کند تا با استفاده ازاین اصطلاحات وتئوری ها ادعا های خودرا بعنوان یک رشته پزشکی _  با گرایش درمانی   تعریف کند ولیکن اگر نقاب این ادعا ها وتئوری بافی هارا کنار بزنیم به سادگی درمی بابیم ایشان یک مخترع  جن گیری نوین  است ( ! )
طاهری برای فریب افراد از دومقوله درمانگری  و عرفان استفاده می نماید که هرکدام مبحث جدایی هستند 

ایشان  برای این ادعای خود یک صفت قلابی هم ساخته است _ او ازترکیب  وکوتاه کرده سه کلمه >>> psychology >>>> دوکلمه sy  راسرقت وسمبل نموده وبه جای کلمه nind ( مغز ) کلمه mental ( ذهنی ) راقرارداده و یک صفت Logy ( شناخت ) هم به آن اضافه کرده است که معنی سرهم بندی شده آن می شود روانشناسی ذهن وچنین صفتی در هیچیک از فرهنگ لغات بعنوان یک شاخه پزشکی  وجود ندارد وساخته وپرداخته ذهنیت محمدعلی طاهری است >>> 

sy mental logy

طاهری که درابتدا ادعا های نوعی عرفان می نمود وموفق هم به مجوز چاپ وانتشار  دوکتاب خود به نامهای عرفان کیهانی حلقه و انسان ازمنظری دیگر نیزگردید و حتی فرضت یافت تئوری های خودرا درجمعی از دانشجویان چند دانشگاه نیزمطرح نماید به مرور زمان وباجمع کردن تعدادی ازجوانان  ناآگاه وتعدادی بیمار بدنبال خود بساط شیادی اش را گسترش داد و رسما گروه  عرفان کیهانی رابنیان گزاری نمود 

بررسی  حلقه عرفان کیهانی ازادعای درمان تا جن گیری 

نگارنده سالها درمورد فرقه رجوی پژوهش نموده وده ها مقاله نوشته ومنتشرکرده ام   ولذا باتوجه به بازیافته های خودرمورد  فرقه ها گروه طاهری و حلقه عرفان کیهانی رابادیگرفرقه ها  مقایسه نمایم 

 آیا حلقه عرفان  کیهانی یک فرقه دینی _ درمانی است ؟ 

برای پاسخ به این سئوال باید به مشخصات مشترک فرقه ها  را مورد بررسی قراردهیم 

خودسوزی تشکیلاتی خطری است که ازطرف اعضای فرقه ها برجوامع تحمیل می گردد
&&&&&&&&&&&&&&&&&&
A _  رهبری کاریزماتیک
تمام فرقه ها دارای یک رهبرهستند وبه او عشق می ورزند 
درمناسبات  فرقه ها مرادی ومریدی حاکم است یعنی اینکه طرفداران فرقه در رهبری ذوب شده واورا تا یک موجود فرانسان بالابرده وتکریم می کنند   
_ ایدئولوژی ویا جهان بینی خاص 
 رهبران فرقه ها معمولا تلاش می کنند برداشت ها _ایدئولوژی ها وجهان بینی های خودرا خاص وویژه ومتفاوت جلوه گر وتعریف نمایند 

C _ قدرت تاثیرگذاری واغنا  سازی  ودستکاری ذهنی طرفداران 

رهبران فرقه ها به مرور وگام به گام تلاش می کنند درابتدا ذهنیت اعضا را  دستکاری _ مخدوش وسپس برآن چیره گردند 

مشحصات مشترک  اعضای فرقه ها 

1 _ مطلق سازی ودست یافتنی نبودن جایگاه  و یکتا بودن  رهبرفرقه 
طرفداران فرقه ها رهبرخودرا مافوق انسان وفرانسان  تصور وباور ودروضعیت وجایگاه بی بدیل تعریف می کنند  

2 _ اطاعت پذیری تام وکمال ازرهبر فرقه 
اعضای فرقه ها ازعقاید وافکار رهبرخود بطور کامل  وبا تعصب دفاع می کنند و حاضرند درراه عقاید او حتی جان خودرا نیزفداکنند 
3 _ گرایش احساسی_ عاطفی  وتقدیس شده نسبت به رهبری 
اعضای فرقه ها به مرور نسبت به رهبرفرقه گرایش احساسی _ عاطفی پیدا کرده و کم کم جایگاه اورا مقدس وقابل تقدیس  تصورمی کنند

4 _ دفاع بی چون وچرا وخدشته ناپذیر از عقاید رهبری 

اعضای فرقه ها عقاید رهبرخودرا کامل _ تمام و خدشه ناپذیر می پندارند 

5 _ بسته ومسدود شدن ذهنیت اعضای فرقه ها درمورد نقد وکندوکاو وپژوهش درباره عقاید رهبرفرقه 

چون عقاید وباورهای رهبرفرقه درنزد اعضا درمقام وجایگاه تقدس قرارمی گیرد لذا اعضای فرقه ذهنیت خودرا برروی هرنقد وکنکاش درمورد عقاید رهبرفرقه مسدود نموده وحاضر به پذیرش هیچ سند ومدرک درباره باورهای رهبری فرقه  نیستند 

باتوجه به مستندات بالا می توان گفت حلقه عرفان کیهانی یک فرقه مذهبی _ درمانی است 
فرقه است  چون محمد علی طاهری با ادعاهای غیرعلمی  وتخیلی موفق شده است گروهی را تحت تسلط ذهنی خود قراردهد

فرقه مذهبی است چراکه ادعاهای خودرا درپوشش مذهب تدوین وبسته بندی کرده است 

فرقه درمانی است چراکه طاهری ادعا می کند اختراع او ( طب مکمل ) می تواند باعث درمان بیماران گردد 

باعث تاسف است که مسئولین حکومت ایران بویژه مسئولان پزشکی ومعالجه ودرمان  به  محمدعلی طاهری فرصت  دادند تا قریب یک دهه با دامگذاری  وتبلبغات دروغین   به مردم فریبی دست زده وگروهی ازجوانان و افراد بیمار را گرد خود جمع نماید و تاسف بارترازاین صدور حکم اعدام برای این شخص می باشد

به باور نویسنده محمد علی طاهری یک بیمارمتوهم می باشد ولذا از آنجا که حکم اعدام درکنار عدم سازندگی ممکن است باعث مطرح شدن بیشتر نام این شیاد گردد بهتراست نامبرده به دلیل دخالت درامر پزشکی مدتی ازحقوق اجتماعی محروم ووبیماری  توهم اونیز  درمان گردد 

زمینه شناسی عقاید محمدعلی طاهری وفرقه حلقه عرفان کیهانی !

برای شناحت زمینه های رشد ونمو افرادی چون محمد علی طاهری باید درابتدا ادعاهای او درمورد طب مکمل _ فرادرمانی (سایمنتولوژی) وسپس به"   حلقه عرفان کیهانی"  او به پردازیم 
 آیا فرادرمانی _ طب مکمل وجایگزین واقعیت علمی دارد ؟

  نگاهی به بعد ادعای درمان حلقه عرفان جن گیری به نام تشعشع دفاعی 

یکم _ ادعای درمان بیماری ها _  گفتار درمانی یکی ازرشته های روانشناسی بالینی است _ بعنی اینکه روانشناس تلاش می کند با کندوکاو وجستجو در زندگی بیماران روحی _ روانی به علل ابتلا وشدت گرفتن بیماری شخص بیمار پی برده وبا روانکاوی راه های درمان جایگزین غیر ازمصرف دارو برای بیمار تجویز نماید 
روان درمانی اگر برپایه اصول علمی وروان درمانگر مجرب صورت پذیرد دربسیاری ازموارد به موفقیت می انجامد 
پس گفتار درمانی ویا روان درمانی نگرش وراهکار جدیدی نیست _ آنچه محمد علی طاهری ادعا می کند پیوند زدن روش گفتار درمانی با استفاده از باورهای دینی _ متافیزیکی است ودرحقیقت روش طاهری بیما ران را به یک حالت توهمی _ تخیلی می کشاند _ بنا بر مستندات موجود درمراسم خصوصی این گروه که بیشتر به یک نمایش می ماند طاهری جن ویا اجنه ها را ازبدن وجسم بیمار بیرون می آورد البته ایشان برای به روز نمودن " جن گیری " وفریب دیگران نام به روزی برای جن گیری اختراع کرده است " تشعشع دفاعی ( ! )  _ بنابراین ازمنظر درمانی ادعا ها وتلاش های طاهری هیچ ربطی به علم ودانش پزشکی ندارد و از خرافات دینی (وجود  جن ) سرچشمه گرفته است که منشا اسلامی وقرآنی دارد 

درکنار این روش درمان درغرب  گروهی افراد مذهبی هم هستند به نام HILLERS که این افراد بربالین بیماران نزدیک به مرگ ظاهرشده و تلاش می کنند با اشاره به گزینه هایی ازباورهای مذهبی نوعی امید کاذب  در این افراد ایجاد نمایند تا بیماران  با آرامش مرگ را بپذیرند که البته  این کار درمان نیست بلکه آرامش بخشی به بیمار قبل ازمرگ می باشد 


نگاهی به بعد "  عرفانی" گروه حلقه عرفان کیهانی 


تعریف مکتب  عرفان بدون زیب وزیور ونقاب یعنی راه گریز ازاسلام 

بعد ازتهاجم اعراب به ایران زمین درزمان ساسانیان ودر آستانه  این پادشاهی مردم ایران بزرگ به چند گروه تقسیم شدند _ گروه بسیاری بطور پراکنده با متجاوزین جنگیدند _ گروه اندکی تسلیم متجاوزین شدند _ گروه دیگری ازایران گریختند _ وگروهی هم گرچه تسلیم دین عرب ها نشدند ولیکن شرط پرداخت جزیه ( باج ) را قبول نمودند 
عرب ها حدود 200 سال برمیهن ما حکومت ستمگرایانه برقرارکردند وبه اذیت وآزارایرانیان پرداختند _ زنده یاد استاد زرین کوب درکتاب دوقرن سکوت به این دوران اشاره نموده اند 
تازی های متجاوز که می دانستند دین ادعایی شان مورد پذیرش قلبی مردم قرارنخواهد گرفت وبهمین اجازه نمی دادند تا کتاب قران به زبان پارسی ترجمه وبازنویسی شود  _ متفکران آن زمان اما برای سردر آوردن از این دین بدنبال فراگرفتن زبان عربی شنافتند وکم کم موفق شدند ازمحتویات دین اسلام  سربیرون آوده و آگاه شوند 
طی این 200 سال البته مبارزه علیه مهاجمین هیچگاه متوقف نشد تااینکه سلسله طاهریان درایران به قدرت رسیدند وبه  استعمار عرب ها پایان دادند _ تازی های متجاوزگرچه ازایران بیرون رانده شدند ولیکن دین آنها برجای ماند وتا امروز که 1384 سال از آن تهاجم می گذرد آثارش همچنان باقی است وازسال 1979 بدین سو خودرا درقالب حکومت کنونی ایران به نمایش گذاشته است 

گرچه عرب ها رفتند ولیکن عقاید ارتجاعی آنها برذهنیت مردم ما نشست نمود 

طی این 1384 سال اما مبارزه فکری _ عقیدتی ایرانی ها بادین عرب ها نیز ادامه داشته است 
طی این دوران ها چندین مکتب فکری _ عقیدتی _ انتقادی درکنار دین عربی درایران بوجود آمد _ رهبران این مکاتب تلاش می گردند حضور اسلام درایران را کمرنگ نموده ودرمقابل مبانی واصول این دین سئوال مطرح نمایند
مکتب اشراق _ مکتب عرفان _ صوفی گری _ درویشی _ شیخی گری _ مکتب مانی _ مکتب مزدک وغیرورامی توان دراین فهرست قرارداد که بحث مابررسی این مکاتب نیست 
شهاب الدین سهروردی درقرن ششم مکتب اشراق رابنیان گذاشت ودرادامه این عربی مکتب عرفان رانظم وسامان داد 
اگرازپوسته وسطح این مکاتب بگذریم عموم مکتب ها درواقع به نوعی باورها واعتقادات اسلامی رابه نقد کشیده وتلاش کرده اند این دین را بنوعی تفسیرنموده و چهره دیگری غیر تعریف کتاب قرآن رابه نمایش بگذارند 
طبیعی است که اندیشمندان وفلاسفه ایرانی به علت ترس ازحکومت های دین زده ونفوذ شریعتمداران درقدرت جرات وشهامت به نقد کشیدن آزاد مطالب مندرج در قرآن رانداشته اند چون خطر جانی آنها را تهدید می کرد 
این مکاتب همانگونه که اشاره شد راه هایی برای گریز محترمانه ازاسلام را پیش پای مسلمانان قرارمی داد 
درهمین راستا عارفی به نام شمس تبریزی مکتب اسماعیلیه رابنیان گذاری  نمود _ درواقع شمس تبریزی بعدها به خورشید عالم عرفان معروف گردید _ درباره  عقاید وباورهای این عارف هیچ ردوسند معتبری دردست نیست وبنظر می رسد عقاید وبرداشت های او ازاسلام نقد سریح وروشن بوده باشند که ازبین رفته اند وآنچه برجاست به درستی نمی تواند افکار وعقاید اورا تعریف نماید ولی درمورد اندیشه های شمس تبریزی تنها چند سرنخ دردست است 
اول _ اینکه مولانا شاعر واندیشمند بزرگ پس از آشنایی و گفتگو با شمس تبریزی نتیجه این ملاقات را چنین سروده است

زاهد بودم ترانه گویم کردی       سرحلقه بزم وباده جویم کردی 
سجاده نشین باوقاری بودم              بازیچه کودکان کویم کردی 

آشنایی مولانا باشمس چنان تاثیری برافکار واندیشه های مولانا وارد می نماید که عاشق وواله وشیدای این پیر طریقت می گردد

حرف وگفت وصوت رابرهم زنم         تا که بی این هرسه باتو دم زنم 

مولانا باهمه دانش ومقام ادبی اش وقتی با افکار وعقاید شمس تبریزی آشنا می گردد شعری می سراید که در آن مقام ومرتبت شمس را بالاتر از همه پیامبران بشمار می آورد 
به راستی کیست این پیرژنده پوش که مولانا را چنان به وجد وسرور می آورد که درس وبحث ومدرسه را رها کرده ومرید آن صوفی صافی می گردد ؟ 
شمس تبریزی گفته است : عرصه سخن بس تنگ است وعرصه معنی فراخ _ ازسخن پیش ترآ تا فراخی بینی تاعرصه بینی

دوم _ سرنخ ما ازعقاید وافکار شمس تبریزی عناد ودشمنی شریعتمداران بااین پیر طریقت است 
شمس تبریزی چنان مورد اذیت وآزار شریعتمداران روزگار خودبود که درشکایتی به سلطان ولد می سراید 

خواهم این بار آنچنان رفتن     که نداند کسی کجایم من 
همه گردند درطلب عاجز    ندهد کس نشان زمن هرگز
چون بمانم دراز گوینداین      که ورا دشمنی بکشت یقین

وچنین است که شمس خودرا گم می کند _ مولانا که مراد خودرا گم می بیند بدنبال اومی گردد و گرجه اورا نمی یابد وچنین است که سرگشته و شیدا شده ورقص سماع پیشه می کند 
و مولانا دیوان شعروغزلیات خودرا که شامل 3229 غزل و1983 رباعی و44 ترجیع بنداست به نام شمس تبریزی می نماید

بهرروی مقام ومرتبتی که مولانا برای شمس قائل بود وعناد ودشمنی وکینه شریعتمداران که درپی حکم قتل شمس بودند دودلیل روشن وخاص هستند به روشنی نشان می دهند که شمس تبریزی ازدین وشریعت گذشته وبه مرحله فرادینی رسیده بود
درچنین صورتی است که ما می توانیم مکتب عرفان را گریزراه فرار ازاسلام تعریف وباورکنیم 

باهمه آنچه دربالا درمورد شمس تبریزی و اسلام گریزی این پیر طریقت آمد اما ذهنیت ایشان همچنان درگیر تئوری های اسلامی است >> شمس تبریزی درمورد زنان گفته است : زن راباید درخانه  ماندن ونخ ریسی کردن ( ! )
کتاب " خط سوم " تالیف دکتر ناصرالدین صاحب زمانی 

حال بااین مقدمه به سراغ محمد علی طاهری بنیانگزار فرقه حلقه عرفان می رویم 

محمد علی طاهری تا آنجا که نگارنده درباره او وطرفدارانش پژوهش نموده فرقه ای رابنیان نموده که هدف غایی ونهایی آن گریز وفاصله گیری از دین ومذهب است _ تاینجای کار یعنی دین گریزی محمد علی طاهری بعنوان یک انتخاب شخصی قابل احترام ومورد فبول است ولی ماجرا وقتی وارد فاز دیگری می شود که :
یکم _ طاهری درفکر سازماندهی یک"  فرقه انکارگرا"  می افتد _درکنار   گفتگو وسخنرانی دردانشگاه ها برای اعضاوطرفداران خود جلسات مخفی وزیرزمینی برگزار می کند 
دوم _ خرافاتی چون " جن وجن گیری راتبلیغ وبعنوان یک خرفه دنبال می نماید
سوم _ بادستکاری ذهنی ومغشوش نمودن ذهنیت طرفداران خود همانند یک رهبر فرقه جمعیت  طرفداران متعصب وفدایی را تشکیل می دهد .
سوم _ گرچه فرقه حلقه عرفان یک فرقه مذهبی _ درمانی است ولیکن تشکیل یک گروه متعصب پشتیبان با بافت فرقه ای می تواند درصورت گسترش برای جامعه وپیروان خطرآفرین گردد چراکه رهبران فرقه ها می توانند اعضای فرقه را بهرسوومقصد واهدافی که درذهن وبرنامه خود اندیشه گری کرده اند بکشانند 
برای نمونه درپرونده  تجربیات فرقه رجوی خود سوزی سازمانی _ خودزنی تشکیلاتی _ اجرای فرمان خودکشی باسیانور 
 بدفعات زیاد دیده شده است وچنین تجربیاتی درمواقعی می توانند درفرقه حلقه عرفان هم تکرار گردند 

تجربیات نگارنده دربرخورد با شاگردان  محمد علی طاهری بنیان گزار فرقه حلقه عرفان کیهانی 
نگارنده جهت کند وکاو درمورد طاهری و فرقه ایشان در توئیتر یک توئیت بدین متن ارسال کردم : حکم اعدام طاهری را لغو وایشان را تحت معالجه ودرمان قراردهید 
پس ازارسال این توئیت یک نفر از طرفداران ایشان درپاسخ نوشت : برای شما متاسفم 
 ودیگری بنده را به خواندن کتاب انسان از منظری دیگر  دعوت نمود 
دیگری هم گفت : شما درموضوعی که اطلاع نداری اظهار نظر نکن 
به کنش من 10 نفر ازطرفداران ایشان واکنش نشان دادند 
نگارنده درادامه تعدادی توئیت درمورد نظرم درباره عقاید طاهری وعرفان   وغیرو ارسال نمودم 
نتیجه پژوهش 6 ماهه درمورد فرقه حلقه عرفان کیهانی 

نتیجه این کنش وواکنش پژوهشی  وآگاهی های دیگری که درمورد این گروه کسب نمودم این نتیجه را دربرداشت که :

 الف _ حلقه عرفان کیهانی یک فرقه دینی _ درمانی است 

ب _  این فرقه همانند همه فرقه ها دارای تشکیلات بسته می باشد


پ _ محمد علی طاهری درجایگاه رهبری این فرقه قرارگرفته 

ت _  هدف نهایی این فرقه دربعد عرفان اختراع راه گریزی برای  فرار ازاسلام وتشییع وحکومت دینی است
 که البته این تنها نکته قابل توجه درمورد این فرقه می باشد 

ج _ اعضای این فرقه همه نسبت  به ادعا های رهبر فرقه متعصب وجان فدا ومطیع وفرمانبر هستند 

چ _  طبق معمول همه فرقه ها زنان ودختران جوان بیشترین تعداد قربانیان این فرقه هستند 

خ _ گرچه فعلا رهبر واعضای فرقه خطربزرگی  برای جامعه محسوب نمی گردند ولیکن  اعدام رهبر فرقه می تواند باعث خودزنی وخودکشی برخی ازاعضای فرقه گردد

ح _ فرقه حلقه عرفان کیهانی فرقه خود آزار است و درصورتی  که فرقه رجوی هم خود آزار وهم دیگر آزار است 

خ _ همه فرقه ها ازاعضای فریب خوده خود تعهد وفاداری می گیرند 

د_ همه فرقه ها زنان ودختران را طعمه های مفید تصور می کنند وبهمین دلیل بسیار ساده آنها را درتور فریب انداخته وازآنها  به عنوان مروج  _ مبلغ جهت عضوگیری وجاسوس وخبرچین استفاده می نمایند 

با فرقه حلقه عرفان کیهانی چه باید کرد ؟

متاسفانه حکومت دینی وفشار شریعتمداران برجامعه امروز ایران باعث ظهور وگسترش اینگونه  فرقه ها  شده است بطوری که تخمین زده می شود این گروه  هزاران عضو وپیرو داشته باشد_ ازآنجا که برخورد خشونت آمیز بااین فریب خوردگان نتیجه مثبتی دربرندارد وبنظرمی رسد  جلسات این فرقه زیرزمینی شده است _ بنابراین با سران وآموزگاران این گروه باید برخوردی نرم وآموزشی داشت_ این افراد نیاز به معالجه ودرمان دارند تا ویروس فرقه زدگی ازجسم وجان آنها خارج گردد 

و رهبرفرقه راهم باید تحت آموزش   ومعالجه ودرمان قرارداد _ حذف فیزیکی محمد علی طاهری نه تنها هیچ سودی دربرندارد بلکه احتمالا  زندگی گروهی ازاعضای این فرقه رابا خطر مواجه خواهد نمود ضمن اینکه باعث سمبل وماندگار شدن رهبری فرقه خواهد گردید.
بنابراین درخواست خودرا که بگوش اعضای این فرقه رساندم تکرار می کنم 

 محمدعلی طاهری را معالجه ودرمان وپس ازبهبودی کامل آزاد کنید

چالش پاره گردن تعهدنامه های فرقه حلقه عرفان کیهانی >>>
اعضای سابق ورهاشده فرقه عرفان کیهانی مدارک فرقه را پاره می کنند

 سخنی هم با طرفداران این فرقه 
عزیزان توجه کنید 
 برای فرارازدایره جاذبه دین ومذهب نیازی به دست بدامن شدن شیادانی  امثال طاهری نیست 
با توجه به روشن شدن تمام ابعاد دین اسلام وشیعه  طی این 39 سال گذشته درایران  _ باتوجه به ظهور داعش وعملکرد هایش طی 5 سال گذشته اگرتنها کمی دقت و تامل کنید و مقداری هم جرات وشهامت راهم چاشنی دوری ازدین ومذهب نمائید به راحتی می توانید ازدایره جاذبه باورهای دینی _ مذهبی فاصله بگیرید ونیازی به کلاس درس شیادانی چون محمد علی طاهری ندارید_و باور کنید ازدل هیچ دین وآئینی علم ومعالجه ودرمان درنمی آید وهرچه شیادانی چون طاهری گفته وخواهند گفت جملگی خرافات هستند .....

کافی است این کتاب ها راکه به آسانی ازطریق فضای مجازی دردسترس قراردارند مطالعه کنید 

1  _ اسلام ومسلمانی >>> ابن وراق _ مسعود انصاری 
2 _ شیعه گری وامام زمان >>>  مسعود انصاری 
3 _ تاریخ جامع بهائیت >>> بهرام افراسیابی 
بازشناسی قرآن >>> مسعود انصاری 
4_فرقه ها مخرب ذهن ها ( مقاله ) ارشیا ارشادی 

هنرمند شایسته ومهران مدیری وافشای ادعاهای فرقه حلقه  عرفان کیهانی  >>
فرقه حلقه عرفان وشیاد محمدعلی طاهری رابیشتر بشناسیم 

سابقه شیادی درمانی درایران  محمد علی اکبری 

دردهه 80 شیاد دیگری به نام محمد علی اکبری درایران ظاهرشده وادعا می کرد انرژی درمانگر است 
این شیادبایک مدرک جعلی ادعای پزشک بودن هم می نمود 
دکان شیادی این دغلگار مدتی رونق داشت تا درسال 92 به اتهام کلاهبرداری _ دخالت درامرپزشکی ومدرک جعلی دکترا ودستگیر و محاکمه  به تحمل 33 ماه زندان وجزای نقدی محکوم گردید 
رسیدگی به پرونده  خلافکاری وشیادی محمد علی اکبری دردستگاه قضایی حکومت مدت 10 سال طول کشید چراکه چندین نفر ازمسئولین نظام ازجمله محسنی اژه ای  درزمره بیماران تحت  درمان نامبرده بوده است 
شیاد محمد علی اکبری بساط شیادی ومردم فریبی خودرا آنچنان گسترده کرده بود که بعدها ادعا می کرد قادر است ازاستادیوی تلویزیون بوسیله ارسال انرژی بیماران را درمان نماید ( ؟ ! )

شیاد علی اکبری پس ازتحمل زندان وپرداخت جریمه شیادی ایران راترک ویساط شیادی خودرا درکانادا وامریکا پهن نمود ونکته جالب اینکه گروهی خرافه زده ودرمانده دربرون مرز هم فریب شیادی های این دغلکار را خوردند وتا مدتی دکان این شیاد دربرون مرز رونق گرفت _ حمید شبخیز که درامریکا یک تلویزیون تبلیغی _ تجاری دارد درزمره کسانی بود که برای این شیاد پول زیادی جمع آوری نموده ودرگستردگی دستگاه فریب آن دغلکار سهم به سزایی داشت  

بهرصورت دکان شیادی محمد علی اکبری هم جمع گردید واین شیاد هم به تاریخ پیوست 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

عکس حسن جنگجوکودک  قربانی جنگ ایران وعراق 
********
واکنش سوم _ کودکان جنگ وکار 
 به دلیل طولانی شدن این نوشتار بررسی سوم  درمورد کودکان کار وسواستفاده ازکودکان درجنگ ها را به نوشته آتی موکول می کنم .....

عکس قلابی الفرد یعقوب زاده درباره حسن جنگجو 
**************************
ارشیا ارشادی _ پژوهشگر ونویسنده مستقل وتلاشگرحقوق بشروزنان 
2017/09/14 ز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قابل توجه ویاد اوری : هرگونه نظر شامل توهین _ تهمت _ ناسزا و کلمات رکیک وزننده حذف می گردد _ قوانین اخلاقی _ و رعایت اصول ادب دمکراتیک حکم می کند درکمال آرامش وبا استفاده از ادبیاتی متمدنانه درباره متن یاداشت بنویسید _ باسپاس از حسن توجه و همکاری شما _ ارشیا