۱۳۹۹ فروردین ۱۲, سه‌شنبه

پاندمی ویروس کرونا _ ویروس هوشمند برای خلوت کردن جهان از سالمندان و بیکاران ( دل نوشت )


با بهترین آرزوها برای استاد هوشنگ ابتهاج 


من آن ابرم که می خواهد ببارد           دل تنگم هوای گریه دارد





سفره های خالی و آز وطمع  روز افزون غارتگران وگردنه بندان 




دل نوشت دوران بحران جهانی ویروس کرونا 




ارشیا ارشادی 
2020/03/31
واکنش 440 




بدون مقدمه دلتنگم 

با تماشای آمار مبتلایان به ویروس کرونا وفوت آنها ظاهرا یه عدد 38000 درجهان رسیده ودائم درحال افزایش است اندوهگین وافسرده ترمی شوم 

به یاد طبقات آسیب پذیر درمیهنم وجهان می افتم 
به یاد بیکار ها _فقیرها _ زباله گردها _ کودکان کار _ کاسب های کوچک  خانه بدوش ها _ معتاد ها _ حاشیه نشین ها _ بیماران _ سالخورگان_ زندانی ها  درمراکز مرابتی وهمه وهمه آسیب پذیرها درجای جای این کره زمین .
گامی اندک برمی دارم_ قدم من کوچک است ولی گام های ما زمانی برهم افزون شوند می توانند درراه مبارزه با گسترش این " ویروس هدفمند " مفید واقع گردند 
ویروس هدفمند ادعای من نیست _ پژوهشگران عرصه پزشکی و اندیشمندان واقتصاد دانهای  مستقل چنین صفتی رابه این" تیر مرگ "داده اند 

خود در " سیبل " این تیر زهر آگین قراردارم _ پای نهادن به بیرون ازخانه برای هم سن وسال های من یک " ریسک بزرگ " است
ویروس Covid-19 ممکن از بیرون وپشت درب خانه درکمین نشسته باشد.

ازمرگ هرگز نترسیده ونمی ترسم ولی ازبیماری وبیمارستان سخت درهراسم




وقتی به ویروس کرونا میتلا شدی درجا وفوری بمیر 

ابتلا به ویروس کرونا ناقوس مرگ است که به صدا درمی آید

و خدمتگزاران عرصه مددکاری ودرمان نزدیک ترین  کسانی هستند که در این " سیبل مرگ " قرار دارند .
دست آنها را ببوسیم وبرای آنها دست بزنیم وصد آفرین بگوئیم 




مددکاران _ پرستاران پزشکان 
یاوران روز های سخت وبحرانی 

با شما یان هستم ای
تندیس داران ونشان عشق 
صبر و اشک ودرد پنهانی 

من اینجا در نمای دور 
توام با غم واندوه

فرستم سوی تان گلهای رنگارنگ 
به پاس روزهای زخمی ودلتنگ 

روزگاران شما سخت است می دانم 
دران غارتکده قدر شماراکی کجا دانند ؟
می دانم 

ولی ای عاشقان 
عشق است که چون خونی 
درون جانتان جاری است 
عشق مردمی دارا ولی  محروم ( ؟ )

عشق مردمی غارت شده 
مغموم وزندانی 
به زنجیر خرافات و 
دعا ونذر پنهانی 

دعا وورد می خوانند 
میان آسمان ها دربه در 
دنبال آن بالایی درخواب می گردند 
صدایش می کنند اما کسی 
درآسمان غیر از مه وخورشید پیدا نیست 

همان ها وقتی از ورد ودعا 
سرگشته و مایوس گردیدند 
به آغوش شما ایند
بیمار ونحیف وناتوان و خسته ودرهم 
که درمان ودوا در آسمانها نیست 
دردست شما وعلم وتحقیق است 




در انزوای خانگی 

ودیدن آمارها اگر انسان باشی نمی توانی با بی تفاوتی گذرکنی 
من مطمئن هستم همه مبتلایان وفوت شدگان از طلیفه وقبیله من بوده اند 

قوم دردمندان درجهان 
مردمانی که به ظاهر زنده اند ولیکن  زندگی شان درگرو است 
درگروی غارتگران وسرمایه داران وانحصارگر جهانی 
گردنه بندانی چون امریکا که مردم ایران را درفشار دارویی / غذایی وبانکی قرار داده اند 




کرونا اما مرزی نمی شناسد _ مقامها  ومنصب ها را برسمیت نمی شناسد 

ملکه ونخست وزیر انگلیس وولیعهد هم مبتلا شده اند ولی اینها ازاین بیماری فوت نخواهند کرد 

اما عموم مبتلایان وفوت شدگان هم قبیله من هستند 

شهوت زندگی ندارند اما مجبور هستند بدنبال زنده بودن بدوند 

من وما اما نگران مردمی هستیم که حتی ازکم ترین امکانات زنده بودن بی بهره هستند 

نگران خیابان خوابها  _ معتادها _ سالمندان _ زباله گردها _ زندانی ها _کودکان کار وو همه کسانی که بیشتر در" سیبل " این بیماری مرگ آور قراردارند 




COVID-19 ویروس جهش یافته وهدفمند 

بنویسیم وتکرار وتکرار کنیم جهش این ویروس درآزمایشگاه های " بیولوژیک " انجام گرفته و انتشار آن درنقاط اولیه چون جمهوری خلق چین با جمعیتی درحدور " یک ملیارد و400 هزار نفر " دراثر تهاجم بیو تروریسم " انجام گرفته است 
تبلیغات مافیای رسانه ای غرب اما داستان دروغ دیگری سرهم کرده است وباور نکنیم وفریب هم نخوریم 



نگارنده این بحران و حاشیه های آنرا در قرنطینه دنبال می کنم
برای ابتلا وفوت بیماران افسوس می خورم
وبه  سازندگان این ویروس جهانگیر پیام می دهم
این قتل ها وویرانگری های گسترده
روزی گریبان خود شمارا نیزخواهد گرفت
شرم برشما _ ننگ ونفرت برشما باد 



در آینده نزدیک خواهم نوشت _ نقدی بر سیاهکل _ چریکهای فدایی و اشرف دهقانی 



ارشیا ارشادی 
فرزند آبشار 
2020/03/31

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قابل توجه ویاد اوری : هرگونه نظر شامل توهین _ تهمت _ ناسزا و کلمات رکیک وزننده حذف می گردد _ قوانین اخلاقی _ و رعایت اصول ادب دمکراتیک حکم می کند درکمال آرامش وبا استفاده از ادبیاتی متمدنانه درباره متن یاداشت بنویسید _ باسپاس از حسن توجه و همکاری شما _ ارشیا